קלמן ליבסקינד נגד נחום ברנע: מנוול במידה יוצאת דופן

העיתונאי קלמן ליבסקינד תוקף בחריפות את חתן פרס ישראל לעיתונות נחום ברנע שטען שהבעיה שעלתה במבצע מתרכזת בקצינים דתיים בוגרי המכינה בעלי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/08/14 22:18 יג באב התשעד

קלמן ליבסקינד נגד נחום ברנע: מנוול במידה יוצאת דופן
עצמי, צילום: עצמי

איש עיתון מעריב ורדיו גלי ישראל קלמן ליבסקינד במתקפה כמעט חסרת תקדים נגד חתן פרס ישראל לעיתונות נחום ברנע על דברים כנגד הציונות הדתית, והמכינה הקדם צבאית בעלי, שפורסמו בעיתון ידיעות אחרונות שפורסם ביום שישי, ומכנה אותו 'מנוול'.

בטורו הקבוע במוסף השבת של ידיעות אחרונות כתב ברנע על רקע טענות כנגד אנשי הצבא "הבעיה שעלתה במבצע הזה, ואולי היא עדיין בחיתוליה, מתרכזת בקצינים דתיים בוגרי ישיבת ההסדר בעלי. אל הטענות שהם מעלים בציבור מתלווים ביטויים משיחיים, חרד"ליים, שמקומם לא יכירם בצה"ל".

כשעתיים לאחר צאת השבת תקף כאמור בחריפות ליבסקינד בדף הפייסבוק שלו את ברנע. "נחום ברנע הוא איש מנוול. הפכתי בראשי את הטור שלו כל השבת, ניסיתי לחפש מילה אחרת שתתאר את האיש, ולא מצאתי".

ליבסקינד מציין כי "נופלי מבצע צוק איתן היו פסיפס הכי אמיתי והכי מגוון של החברה הישראלית. דתיים וחילוניים, מתנחלים וקיבוצניקים, בני עולים מחבר המדינות ומאתיופיה ובני תל אביב וסביון". לדבריו עיתון ידיעות אחרונות הקדיש 'חלק נכבד מדפיו' לכתבות אודות שלושה בני הציונות הדתית - בתוכם סגן הדר גולדין ז"ל וסגן איתן, שניהם בוגרי המכינה הקדם צבאית בעלי. "לא נחום ברנע, עלי היא לא ישיבת הסדר", כתב בציניות.

"המכינה הקדם צבאית בעלי הצמיחה במהלך 26 שנות קיומה שדרה מרשימה של מפקדים. עד המבצע הנוכחי, שילמו בחייהם על הגנת המדינה 22 מבוגריה. סא"ל עמנואל מורנו, רס"ן רועי קליין ורס"ן אלירז פרץ הם מהידועים שבהם. במבצע צוק איתן נפלו עוד שניים, סרן צבי קפלן וסגן הדר גולדין. אתר האינטרנט של המכינה מלמד על עוד שלושה בוגרים - מ"פ בצנחנים, מ"מ בגולני וחייל שלו - שעדיין מאושפזים בבתי החולים אחרי שנפצעו בקרבות בעזה", כתב ליבסקינד. "ידיעות אחרונות, כאמור, מצא לנכון להקדיש את דפיו לראיון עם צור, אחיו התאום של גולדין ועם סגן איתן, סגן מפקד פלס"ר גבעתי".

"בסיטואציה כזו, בימים האלה של הלחימה, כשמשפחת גולדין טרם קמה מהשבעה על בנה, כדי לכתוב ש"הבעיה שעלתה במבצע הזה, ואולי היא עדיין בחיתוליה, מתרכזת בקצינים דתיים בוגרי ישיבת ההסדר בעלי", עיתונאי צריך להיות גם מנותק ממה שכותב העיתון שלו וגם מנוול במידה יוצאת דופן", תקף ליבסקינד בסיום דבריו.