קלמן ליבסקינד: הרב נעם פרל הוא התגלמות הכיפה הסרוגה במיטבה

איש התקשורת יוצא להגנת מזכ"ל בני עקיבא העולמית שקרא השבוע לנקמה. "כשב´הארץ´ לא יודעים להבדיל בין הרב נעם פרל לבנצי גופשטיין, מילא. מהציבור הדתי לאומי אפשר היה לצפות במקרה הזה למעט יותר"

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 04/07/14 11:42 ו בתמוז התשעד

קלמן ליבסקינד: הרב נעם פרל הוא התגלמות הכיפה הסרוגה במיטבה
קלמן ליבסקינד, צילום: קלמן ליבסקינד

איש התקשורת קלמן ליבסקינד יצא הבוקר (ו') להגנת מזכ"ל בני עקיבא העולמית הרב נעם פרל, שקרא בתחילת השבוע לנקמה לאחר היוודע רצח הנערים. "התקשורת לא יכולה לדבר על הסתה ברשת בלי לצייר לה פנים, והרב נעם נבחר להיות הפנים האלה", כתב ליבסקינד.

"את הרב נעם הכרתי לפני משהו כמו שלוש שנים. הוא היה האיש שגרם לי לשבור נדרים בני שנים ארוכות, שלא לשלוח את ילדיי לפנימייה. שעה של שיטוט בבית המדרש של ישיבת סוסיא ובמשרדיה וצפייה מהצד במערכת היחסים המיוחדת שלו עם תלמידיו, שכמוה לא ראיתי כשאני הייתי תלמיד, שבתה את ליבי", הוא כותב.

"הרב נעם הוא איש חינוך מהמעלה הראשונה", משבח ליבסיקנד את הרב פרל. "אדם נערץ על תלמידיו ועל הוריהם כאחד. אם יש לכם בראש מאה תכונות שמרכיבות איש חינוך שהייתם מבקשים שילמד את הבן שלכם, הן נמצאות כולן אצלו. איש עמוס בתורה ובאהבת הארץ, איש משכיל ויודע ספר, איש שהייתם רוצים שיהיה הכי קרוב לילד שלכם גם כשהוא בבית המדרש וגם כשהוא בליל ירח במדבר יהודה. שיהיה זה שיסביר לו על רבי טרפון, על אמת המים בקיסריה ועל עכובית הגלגל. אדם עם אהבה לילדים, שמשלב בתוכו יכולת נדירה לחנך אותם מלמעלה ובמקביל לדבר איתם בגובה העיניים, כאילו היה חבר שלהם מהמיטה שלמעלה בקרוואן. איש עם תחושת שליחות ומסירות, מסוגם של אלה שגורמים לך לרצות ללכת אחריהם. פזרו עוד עשרים הרב נעם במערכת החינוך ואני מבטיח לכם שתהיה כאן מדינה טובה הרבה יותר. אם אני צריך לתאר אותו במשפט קצר, הרב נעם פרל הוא התגלמות הכיפה הסרוגה במיטבה.

"כשבעיתון "הארץ" לא יודעים להבדיל בין הרב נעם פרל לבנצי גופשטיין, מילא. אבל מהציבור הדתי לאומי אפשר היה לצפות במקרה הזה למעט יותר", מפנה ליבסקינד אצבע מאשימה כלפי בני הציונות הדתית. "לכו אל מפקדי השייטת בעשור האחרון, שיספרו לכם על הלוחמים שקיבלו אחרי ארבע שנים אצלו בישיבה. כמעט מביך לראות את הדור החדש של מחנכי הפייסבוק, שלא העמידו תלמיד מימיהם אבל אצבעם על המקלדת מרגישה בטוחה דיה כדי ללמד את איש החינוך הזה תורה, מוסר וערכים".

"יש למישהו ביקורת על דברים שכתב? הרב נעם יהיה הראשון שילמד אתכם עד כמה חשוב להתווכח ולהעלות טיעונים ולהשמיע עמדות ולשפשף דעה בדעה. עבור מי שחולק על מה שכתב, הרב נעם טרח לתקן ולהבהיר. מי שגם בזה לא די לו, מוזמן להמשיך להסביר לרב נעם למה לשיטתו הוא טועה. לכל שאר הלוחמים, שירידת האדרנלין מביאה אותם לחפש כל הזמן זירות מאבק חדשות, מומלץ לשתות מים ולהירגע. נמאס כבר מהאוטומטיות הילדותית הזו של "להעיף", "להדיח", או "לפטר", את כל מי שאתם לא אוהבים שורה שכתב. קדימה בני עקיבא", הוא מסכם.