קונים לולב? אל תשלמו יותר מ-30 שקלים

לקראת פתיחתם של שווקי ארבעת המינים, פרסמה מועצת הצמחים את המחיר המומלץ לצרכן עבור הלולבים. למרות בעיית היבוא ממצרים - המחירים השנה ללא שינוי

חדשות כיפה אורי פולק 04/10/11 11:40 ו בתשרי התשעב

קונים לולב? אל תשלמו יותר מ-30 שקלים
yanec-cc-by-nd, צילום: yanec-cc-by-nd

מועצת הצמחים ממליצה כי מחירו הממוצע של לולב, כחלק מארבעת המינים של חג הסוכות, לא יעלה על 30 שקלים. בהודעה שפרסמה המועצה נקבע כי המחיר התייחס למחסור הקיים בשוק ללולבים, בשל אי הסכמת מצרים לייצוא לולבים לישראל.

כפי שפורסם לראשונה בכיפה, מצרים סירבה באחרונה לאפשר ייבוא של לולבים מאל-עריש לישראל, זאת בשל ההתדרדרות ביחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות. מצרים נחשבת לספקית המרכזית והמשמעותית ביותר מבחינת שוק הלולבים בישראל, כשלמעלה מחצי מיליון לולבים מגיעים מדי שנה מאזור אל-עריש, זאת כשהביקוש ללולבים עומד על בין 600,000 ל-700,000 לולבים בשנה. למרות התיאום ארוך השנים מול המצרים ביחס לייבוא הלולבים, השנה הוחלט על ידיהם להפסיק באופן גורף את הייצוא - ואפילו לאירופה ולארה"ב.

לנוכח סגירת הייבוא ממצרים נערכו מגדלי התמרים בישראל לאספקת כל הביקושים ללולבים, בכשרות רגילה, במחירים שווים לכל נפש. בוקי גלזנר, יו"ר שולחן תמר במועצת הצמחים, ציין כי מחירו של לולב בכשרות רגילה בפתח המטע, יכול לעמוד על 10 עד 12 שקלים, ומכאן שהמחיר לצרכן לא יעלה על 30 שקלים ללולב ממוצע. לדבריו, "כל מחיר גבוה מכך יהווה פגיעה לא מידתית בצרכנים".