קונטרה ל"יחד": באיחוד הלאומי הקימו מטה חרדי

אם יוני שטבון יכול למה לא באיחוד הלאומי? במפלגה החליטו על השיקו אמש את המטה החרדי במפלגה.מזכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר:"פגשנו פעילי שטח רבים, שמזהים את החיבור עם האיחוד הלאומי כחיבור טבעי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/17 11:07 כז בטבת התשעז

קונטרה ל"יחד": באיחוד הלאומי הקימו מטה חרדי
דוברות האיחוד הלאומי, צילום: דוברות האיחוד הלאומי

במפלגת האיחוד הלאומי החליטו להרחיב את השורות והשיקו אתמול את המטה החרדי של המפלגה.

הרעיון הראשוני החל לאחר הועידה הרעיונית של האיחוד הלאומי באוקטובר האחרון בה הוצג רצון המפלגה להרחיב את השורות ולפנות לקהלים חדשים. במפלגה מקווים שההשקה זו תביא עימה הזדמנות לדיון מעמיק בעקרונות המנחים את פעילותה היומיומית של המפלגה סביב מגוון נושאים שעל סדר היום המקשרים בין המגזר הדתי לאומי לבין המגזר החרדי. המטה יקדם נושאים חברתיים שונים, יפעל לשילוב החרדים בשוק התעסוקה ועוד נושאים אשר אינם מקבלים ביטוי במפלגות החרדיות.

במפלגה הצהירו כי לראשונה יינתן מענה למוסדות של חסידות חב"ד בארץ ובעולם. החסידות שעושה רבות למען יהודים בארץ ובחו"ל, נתקלת בשנים האחרונות בקשיים רבים ואינה מקבלת סיוע ממשלתי כלשהו. הערב הכריזה המפלגה שהיא תיתן מענה עבור פעילות המוסדות על מנת לסייע להם במלאכה החשובה בה הם עוסקים.

יו"ר האיחוד הלאומי, שר החקלאות אורי אריאל אמר :"החיבור בין הציבור הדתי והחרדי הוא טבעי ויש בכוחו לקדם פעילות אדירה במגוון התחומים של זהות יהודית והאדרת המוסרת היהודית בעם ישראל".

ח"כ בצלאל סמוטריץ אמר: "שיתוף הפעולה של הציונות הדתית עם הציבור החרדי הוא חיבור טריוואלי ומתבקש. הערכים המשותפים של אהבת התורה העם והארץ הם העומדים בבסיס החיבור החשוב הזה. אני מאמין שבע"ה שילוב הכוחות שלנו עם חב"ד והציבור החרדי יוביל לעשייה מבורכת וחשובה למען עם ישראל. בע"ה נעשה ונצליח".

מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר אמר: "הערב פגשנו פעילי שטח רבים, שמזהים את החיבור עם האיחוד הלאומי כחיבור טבעי. ביניהם פעילי חב"ד נאמנים לשלושת השלמויות - העם התורה והארץ. כמו גם פעילים חברתיים אנשי תורה חרדים, חרדים עובדים, חרדים אקדמאיים - שבמציאות הנוכחית אינם מזהים אף מפלגה כבית פוליטי למעט האיחוד הלאומי".

זכריה לנדאו ממטה החרדי אמר: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה. האיחוד לאומי, הוא בית טבעי עבורנו. הצלחת המטה, תימדד במעשים ובתוצאות"