"קולך" נגד ברקת: חזור בך מפיטורי רחל עזריה

ארגון הנשים הדתיות הביע מחאה נגד פיטוריה של חברת מועצת העיר ירושלים, רחל עזריה, בשל עתירתה לבג"ץ נגד ההפרדה המגדרית בעיר: "רואים בכך כניעה לקיצוניים שבחרדים"

חדשות כיפה אורי פולק 24/10/11 01:21 כו בתשרי התשעב

"קולך" נגד ברקת: חזור בך מפיטורי רחל עזריה
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

ארגון הנשים הדתיות "קולך" מפרסם בימים האחרונים עצומה מקוונת הקוראת לראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, להחזיר לתפקידה את חברת מועצת העיר מהציבור הדתי לאומי, רחל עזריה - זאת לאחר שבחר להדיח אותה בשל עתירתה לבג"ץ בעניין ההפרדה בין גברים לנשים בשכונת מאה שערים בעיר.

עזריה, המובילה בשנים האחרונות מאבק עיקש נגד ההפרדה המגדרית בחברה החרדית, קיבלה בשבוע שעבר הודעה מלשכת ראש העיר ירושלים, בו נמסר לה כי היא מסולקת מחברותה בקואליציה העירונית. כמו כן הוחלט לקחת ממנה את התיקים שהחזירה מאז נבחר ברקת לראשות העירייה - תיק המנהלים הקהילתיים ותיק החינוך לגיל הרך. יודגש כי עזריה איננה מקבלת משכורת על חברותה במועצת העיר וכי מדובר במשרה אליה התנדבה ללא קבלת תשלום.

ארגון הנשים הדתיות "קולך" הביע מחאה נגד פיטוריה של עזריה וטען כי הם "פגיעה באוהבי ירושלים, במי שמעמדן של הנשים במרחב הציבורי יקר וחשוב לו ובמי שמכבדים את שלטון החוק ואת בית המשפט העליון". במכתב שהעבירו נשות "קולך" לראש עיריית ירושלים, נטען כי התחרדות ירושלים היא תופעה "הולכת ומחריפה" בתקופת כהונתו של ברקת, בין היתר באירועי העירייה המתקיימים בהפרדה בין גברים לנשים, כמו גם בהדרת נשים מפרסומים ציבוריים או בקווי אוטובוס נפרדים.

"מאכזבים במיוחד הם פיטוריה של רחל עזריה", נטען ב"קולך", "היא חברת מועצת העיר הפעילה ביותר בעיריית ירושלים, הנאבקת במסירות למען ירושלים מזמינה ומאפשרת לכל אזרחי מדינת ישראל ולמען המשפחות הצעירות המתגוררות בה. שלילת סמכויותיה היא צעד מקומם הפוגע בציבור שבחר בך לראשות העיר, אנו רואים בכך כניעה לתכתיבים של הקיצוניים שבחרדים". בארגון הנשים הדתיות חתמו בקריאה לראש עיריית ירושלים לחזור בו מפיטוריה של עזריה.

בעיריית ירושלים הדגישו כי פיטוריה של עזריה אינם קשורים לעמדת העירייה והעומד בראשה, המתנגדים להפרדה המגדרית בעיר. "עיריית ירושלים מתנגדת להפרדה בין המינים במרחב הציבורי ותמשיך לסייע למשטרה באכיפת הנושא ככל שתידרש", הדגישו בעירייה. עם זאת נטען כי "הכלל שכל הסיעות השותפות להנהלת העיר נטלו על עצמן, במסגרת חברותן בקואליציה העירונית, הינו של מחויבות הדדית ולויאליות. ניסיונה של עזריה לאחוז את המקל משני קצותיו, באופן שבו היא גם מכהנת כחברת הנהלה וגם יוצאת חוצץ נגד אותה מערכת שהיא חלק מהנהלתה, היא בלתי אפשרית ובלתי מתקבלת על הדעת. הובהר לה במפורש כי התנהלותה אינה מקובלת כחברת הנהלה והיא התבקשה לחזור בה. היא העדיפה לצאת נגד העירייה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן