"קולך": הרבנים שתמכו בקצב צריכים להתנצל

בעקבות דחיית ערעורו של הנשיא לשעבר וקביעת בית המשפט העליון כי עדויות המתלוננות אמינות, קוראים בארגון הנשים הדתיות לרבנים שתמכו בקצב: "התנצלו על העוול שגרמתם להן"

חדשות כיפה אורי פולק 10/11/11 10:58 יג בחשון התשעב

"קולך": הרבנים שתמכו בקצב צריכים להתנצל
משרד החוץ הרוסי-cc-by, צילום: משרד החוץ הרוסי-cc-by

לאחר חמש שנים, הפרשה מגיעה לסיומה: בית המשפט העליון דחה הבוקר (ה') פה אחד את ערעורו של הנשיא לשעבר, משה קצב. הרכב השופטים קיבל פה אחד את עדותה של א', קבע שהיא אמינה והכריע כי בית המשפט לא יתערב בהחלטת בית המשפט המחוזי בעניינו של קצב, כך שהוא ירצה שבע שנות מאסר בפועל. קצב יתחיל לרצות את עונשו כבר בתחילת חודש דצמבר.

בארגון הנשים הדתיות "קולך" קראו היום לרבנים שתמכו בנשיא קצב "להתנצל בפני המתלוננות על העוול שגרמו להן" - זאת בהתייחס למכתב התמיכה ששיגרו לקצב רבנים בכירים, ממובילי ישיבות ה"קו", אשר חיזקו את ידיו של הנשיא לשעבר נוכח ההתנהלות התקשורתית נגדו.

ב"קולך" הוסיפו וציינו כי "הרשעתו של משה קצב לאחר שנים כה רבות בהן סבלו המתלוננת מדגימה יותר מכל את הקושי להתלונן נגד אנשים בעלי סמכות ומרות. החברה בישראל למדה שאף אדם בעל סמכות, בין אם הוא בעל תפקיד ציבורי ובין אם הוא רב, אין לו את הסמכות לפגוע באיש".

כפי שדווח בכיפה, עשרות רבנים מהציונות הדתית ובהם ראשי ישיבות, רבני יישובים ומחנכים, שיגרו בראשית השנה מכתב תמיכה למשה קצב, בו הם מחזקים את ידיו חרף ההתקפה הציבורית נגדו. "לכבוד נשיאה לשעבר של מדינתנו, אל תירא ואל תחת, כי האמת תורה דרכה, וגם אם תתמהמה, בוא תבוא, וייכלמו כל רודפי שקר. חזק ואמץ על עמידתך הבלתי מתפשרת על האמת - מראש עד סוף", כותבים הרבנים במכתבם. לטענתם "כל העם היושב בציון נאנח ונאנק תחת עול המדיה המרעיל את חיינו, מצפה להשבת הטהרה לחיינו הציבוריים, ומייחל ליום שיוסר העוול ויאיר אור האמת והצדק - ואז רבים רבים יגאלו וישמחו איתך".

בין הרבנים שחתמו על המכתב ניתן למצוא את הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים", הרב צבי טאו, נשיא ישיבת הר המור והרב משה הגר, יו"ר איגוד המכינות הקדם-צבאיות.

כפי שנחשף לראשונה בכיפה, לאחר הרשעת קצב בבית המשפט המחוזי בתל אביב, טען הרב שלמה אבינר כי הנשיא לשעבר - זכאי. בשיחה עם מערכת כיפה טען אז הרב אבינר כי מקריאת החומר ומבדיקת הראיות במשפטו של קצב, כפי שהובאו בפניו, הערכתו האישית היא שהנשיא השמיני - זכאי בדין.

"המשפט הזה הוא טעות", הסביר הרב אבינר, "השופטים הרשיעו אותו בסעיפים המתבססים על דברים שאינם נכונים". הרב אבינר ציין כי לא מדובר בכשל מהותי במערכת המשפטית בישראל, אלא בטעות שחלה בדינו של קצב, תוך שהוא מביע תקווה כי היא תתוקן בערעור שיגיש קצב. התקווה הזו, לא התממשה.