קולך: "הקרן החדשה לישראל" מעולם לא התערבה בפעילותנו

בתגובה לקמפיין של תנועת "רעננים", מאשר ארגון הנשים הדתיות את התמיכה הכלכלית לה הוא זוכה מהקרן החדשה לישראל ומסביר: "מעולם לא נתבקשנו לשנות את אופי פעילותנו"

חדשות כיפה אורי פולק 01/01/12 14:03 ו בטבת התשעב

קולך: "הקרן החדשה לישראל" מעולם לא התערבה בפעילותנו
אתר קולך, צילום: אתר קולך

ארגון הנשים הדתיות "קולך" מגיב היום (א') לקמפיין תנועת "רעננים", הקורא לארגון להתנתק ממימון "הקרן החדשה לישראל", זאת בטענה כי תמיכת הקרן מבוססת על רצונה "להשפיע מבפנים" על פעילות הארגונים בציונות הדתית.

כפי שדווח בכיפה, ב"רעננים" השיקו באחרונה קמפיין מקוון שבמרכזו טענה כי הקרן החדשה לישראל מנסה "להשתלט" על הציונות הדתית באמצעות תרומות המועברות על ידיה אל תנועות וארגונים דתיים לאומיים. במסגרת הקמפיין קראו ב"רעננים" לאותן תנועות ובראשן "נאמני תורה ועבודה" ו"קולך", להתנתק לאלתר מהמימון המועבר על ידי הקרן החדשה לישראל.

ואולם, ב"קולך" מסבירים היום כי הארגון נתמך על ידי מספר קרנות, התורמות לו באופן השקוף לציבור, ביניהן גם "הקרן החדשה לישראל". "תרומות אלה, שמעולם לא הוסתרו, נועדו לסייע לארגון בקידום נושאים החשובים הן לקהילה הדתית והן לחברה הישראלית כולה", מסבירים ב"קולך".

בארגון טוענים כי "לקרן החדשה לישראל תדמית בעייתית בהיותה פעילה בתחומים של זכויות אזרח, דו-קיום, ובמיוחד הסכסוך הישראלי-פלשתיני. עם זאת מעולם לא נדרשנו בארגון 'קולך' להכפיף עצמנו לאג'נדה הפוליטית של ראשי הקרן, לא כל שכן לסדר היום של ארגונים אחרים הנתמכים על ידה. ממילא לא נדרשנו, אף לא נתבקשנו, לשנות את אופי פעילותנו, גם אם לא נשאה חן בעיני אנשי הקרן".

בהתייחס לקמפיין תנועת "רעננים" טוענים ב"קולך" כי "גם לארגון יש משנה סדורה שעל בסיסה הוא קם ומכוחה הוא פועל, ואכן, ארגון 'קולך' וחברותיו מציפים סוגיות הקשורות לערכי שוויון נשים וכבודן, ומתמודדים אתן מתוך מחויבות להלכה ולמסורת ישראל".

"אנו מודעות לביקורת הציבורית שהושמעה על 'הקרן החדשה לישראל' ואיננו נרתעות מלהשמיע קולנו נגד כל פעילות הנוגדת את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", מסבירות נשות "קולך", שמנמקות עם זאת כי הן "גם לא נרתעות מקולות הקוראים לפסילתה המוחלטת של הקרן, וקוראות להבחין בין הקרן התומכת בארגונים רבים ומגוונים לבין הארגונים עצמם הבוחרים לפעול בדרכם".

ב"קולך" חשפו כי סכום התמיכה השנתי המתקבל על ידי הקרן עומד על 45,000 דולרים בשנה, זאת "מלבד לתרומות מקרנות נוספות עוברות אלינו דרך הקרן, אשר הואילה לשמש כצינור ללא דמי תיווך ועמלות". בארגון טוענים כי "אנו רואות חשיבות באיחוד כוחות ובשילוב קולות של ארגונים דתיים לאומיים אשר מטרתם לקדם נושאים העומדים על סדר היום הציבורי - הדתי והכללי".