קובלנה משמעתית נגד אב בית הדין בתל אביב

שר המשפטים הורה לגבש קובלנה משמעתית נגד אב בית הדין בתל אביב, הרב דב דומב, בשל מעורבותו בפרשה בה ניתן גט לצעירה הלוקה בפיגור שכלי – בניגוד לרצונה

חדשות כיפה אורי פולק 15/05/11 00:00 יא באייר התשעא

קובלנה משמעתית נגד אב בית הדין בתל אביב
ori, צילום: ori

שר המשפטים, יעקב נאמן, הורה לגבש קובלנה משמעתית נגד אב בית הדין הרבני בתל אביב, הדיין הרב דב דומב, זאת בשל מעורבותו בפרשה בה ניתן בבית הדין גט לצעירה הלוקה בפיגור שכלי, תוך הטעייתה ובניגוד לרצונה - כך דווח היום (א') בעיתון "הארץ".

הפרשה החלה לפני כארבע שנים, כשזוג ממרכז הארץ הסובל מפיגור שכלי - התחתן. לאחר החתונה, אביו של החתם החליט כי הוא מעוניין לפרק את הנישואים ופנה באמצעות קרוב משפחתו אל הרב דומב, כדי שזה יסייע בהשגת הגט. על פי החשד, הגיס הסיע את הזוג לבית הדין בתל אביב, באמתלה כי מדובר בביקור לצורך חתימה על טפסי בקשה לקבלת דיור ציבורי.

אלא שמבדיקה שערכה נציבות תלונות הציבור על שופטים, עולה כי החתימה שהועברה לידי בית הדין לא הייתה של אותה אישה ולמרות זאת פתח הרב דומב תיק גירושים, שילם את האגרה והביא את בני הזוג לחתום על הטפסים. בסופו של דבר, אושר הגט בהליך מהיר ומשובש, על ידי מספר דיינים.

החלטתו של השר נאמן מתבססת על המלצתו של המשנה לפרקליט המדינה, שוקי למברגר, שהייתה גם על דעת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. השניים סברו כי יש לשקול הליכים משמעתיים נגד דומב באמצעות קובלנה לבית הדין המשמעתי לדיינים בחשד לעבירות משמעת.

יצוין כי כבר באפריל 2009 הורה היועץ המשפטי לממשלה דאז, מני מזוז, על פתיחה בחקירה ביחס למעורבים בפרשה שאינם דיינים. בפרקליטות הוחלט אז שלא להגיש כתב אישום נגד הרב דומב או אחד הדיינים, שכן לא נמצא בסיס לחשד סביר כי מי מהדיינים ידעו על המעשים שבוצעו כלפי האישה. ואולם, בשנה שעברה הגיש עו"ד בעז ארד, בשם תנועת אומ"ץ, עתירה לבג"ץ במטרה לחייב את היועץ המשפטי לממשלה להורות על פתיחה בחקירה פלילית נגד דומב - ובדיון שהתקיים אתמול בעתירה התברר כי נאמן החליט להגיש קובלנה משמעתית נגד דומב, בכפוף לשימוע.

מהנהלת בתי הדין הרבניים נמסר בתגובה לכיפה כי העניין מטופל, על פי הנהלים, על ידי משרד המשפטים