קבר יוסף שופץ במהלך הלילה

הלילה שופץ קבר יוסף אחרי שנשרף על ידי פורעים ערבים בחודש שעבר. סגן ראש המועצה האזורית שומרון: "הפצע החל להגליד אך השריטה בנפש רחוקה מלהחלים"

חדשות כיפה נריה כנפו ונתנאל לייפר, כיפה 03/11/15 09:43 כא בחשון התשעו

קבר יוסף שופץ במהלך הלילה
באדיבות המועצה אזורית שומרון, צילום: באדיבות המועצה אזורית שומרון

קבר יוסף שופץ אמש (ב) ביוזמה של המועצה האזורית שומרון יחד עם החטיבה המרחבית. אנשי השיפוץ נכנסו למתחם לאחר חצות, כשהם מלווים בכוח צבא וביצעו את שיפוץ המתחם.

סגן ראש המועצה האזורית שומרון, דוידי בן ציון, סיפר לכיפה בהתרגשות: "יצאנו עם שחר מהעיר שכם, אחרי שקברו של יוסף הצדיק שופץ כראוי בידיים עבריות אוהבות. הפצע הפיזי אמנם החל להגליד אך השריטה בנפש רחוקה מלהחלים. "אור וחושך משמשים בערבוביה..." ולוואי, ותהא זו הפעם האחרונה שנאלץ להוסיף אור אל מול החושך שכנגד".

(צילום: באדיבות המועצה האזורית שומרון)

כזכור, לפני כשבועיים הציתו פלסטינים את הקבר הממוקם בליבה של העיר שכם וגרמו לו לנזק חמור. לא ברור עדיין כיצד יסייע השיפוץ במידה והמקום לא יישמר באופן הרמטי כל הזמן. הבעייתיות של מיקום הקבר בליבה של העיר מקשה על שמירתו ועל הגעת המתפללים והביא להשחתתו בפעם השניה.

כמה ימים לאחר השריפה, מנעו כוחות הביטחון כניסתם של חסידיו של הרב אליעזר ברלנד, שנמלט לדרום אפריקה בשל חקירה שמתנהלת נגדו. הרב ציווה על תלמידיו להגיע לקבר יוסף ולשפץ אותו, אך כאמור הצבא לא איפשר את הפעילות המסוכנת והחליט לבצע את זה בעצמו.

(צילום: באדיבות המועצה האזורית שומרון)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן