קבר יוסף: יחולקו צמידים לנכנסים חוקית אל המתחם

זאת כאמצעי על מנת לזהות את המסתננים אל מתחם הקבר – שייעצרו על ידי צה"ל. בנוסף הורה צה"ל על פריסת כוחות בשכם במהלך כל כניסה המונית ומתואמת

חדשות כיפה אורי פולק 27/06/11 08:24 כה בסיון התשעא

קבר יוסף: יחולקו צמידים לנכנסים חוקית אל המתחם
דובר צה"ל, צילום: דובר צה"ל

בעקבות רצח בן יוסף לבנת ז"ל לפני כחודשיים, גיבש צה"ל מספר צעדים במטרה לשמור על הרגיעה במתחם הקבר. התחקיר שנערך בעקבות הסתננותם של מאות בני אדם אל המתחם הצביע על כך שהכוחות לא היו ערוכים לכניסת המתפללים - ועל כן בוצעו שינויים בהסדרי הכניסה למקום.

בגלי צה"ל דווח הבוקר (ב') כי למתפללים שיכנסו באופן חוקי למתחם הקבר, תחת אבטחה צבאית, יוענקו צמידים מיוחדים. על ידי כך יוכלו כוחות הביטחון לזהות את המסתננים שלא כחוק - ואלו ייעצרו על ידי צה"ל. כמו כן, בזמן הכניסה המתואמת אל המתחם, ייפרס צה"ל ברחבי שכם כדי להרחיק מסתננים ופעילים מסמטאות העיר.

עם זאת, הצעדים אותם מקדם צה"ל עדיין לא מצליחים להניא את המבקשים להסתנן אל מתחם הקבר. ארגון "יסוד עולם" מתכנן כבר בשבוע הבא כניסה של מאות מתפללים לקבר יוסף - גם ללא אישור. "להביא אוטובוסים כדי לעצור יהודים שרוצים להתפלל זה לעג לרש", אמר לגלי צה"ל בנימין מחלב, איש הארגון. "שום ארגון לא ישתף עם זה פעולה. כל מי שירצה להגיע לקבר יוסף יזכה לסיוע מאיתנו, ומה שקרה לפני חודש זה כלום לעומת מה שיהיה - לנו לא צריך להכיר את הסמטאות והמחסומים של שכם".