קבלנים זועמים: משרד הבינוי יקיים פגישות ליווי בתשעה באב

במכתב שנשלח למשרד הבינוי דורשת התנועה למדינה יהודית מהשר גלנט לשנות את תאריך פגישות הליווי שמיועדות להיות ביום ראשון הקרוב בצהריים בעיצומו של הצום

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 23/07/15 14:33 ז באב התשעה

קבלנים זועמים: משרד הבינוי יקיים פגישות ליווי בתשעה באב
Hadas Parush, פלאש 90, צילום: Hadas Parush, פלאש 90

במשרד הבינוי יקיימו פגישות ליווי ביום ראשון הקרוב בפרויקט חריש, זאת בהתעלמות מוחלטת מהעובדה שלא מעט דתיים וחרדים בונים פרויקטים בעיר החדשה, וכי הם יהיו בעיצומו של צום.

קבלנים שומרי תורה ומצוות וכן מסורתיים אשר מתכוונים לצום בתשעה באב, אחד הצומות החשובים ביותר ביהדות, זועמים על הפגישה שמתוכננת ביום ראשון הקרוב ב-12:00 בצהריים, ושעל פי התכנית תארך כמה שעות.

'התנועה למדינה יהודית' פנתה היום (ה') במכתב דחוף ונזעם לשר הבינוי והשיכון יואב גלנט ולמנכ"ל המשרד, בבקשה לדחות את יום פגישות הליווי בפרויקט. התנועה טוענת כי קיום הפגישות בעיצומו של צום תשעה באב, יום חורבן בית המקדש אפילו שלא בזדון הוא ביזיון לקודשי ישראל. במיוחד לאור העובדה שהקבלנים פנו למשרד וביקשו לשנות את התאריך ולדחות אותו ונענו כי "אין מה לעשות. זה יום עבודה ולהזיז כזו מערכת פגישות זה לא שייך".

במכתב שנשלח היום (ה') מבקשת התנועה לשנות את התאריך המתוכנן מתוך התחשבות ברגשותיהם הדתיים והלאומיים של משתתפי הפגישה שנבצר מהם להגיע אליה בחום העז כשהם בעיצומו של הצום.

"מרשתי סבורה כי בכל הכבוד, קיום פגישות הליווי בעיצומו של צום תשעה באב, ביום שבו נחרב בית המקדש, הוא ביזיון לקודשי ישראל. המצב חמור יותר כאשר בנסיבות העניין התריעו בפניהם מספר קבלנים שומרי מצוות מיד ובסמוך להפצת ההודעה אליהם כנמענים למפגש, ונענו בשיחת טלפון כי עוד אדריכל דתי התלונן על קיום מפגשי הליווי בצום תשעה באב, אבל 'אין מה לעשות. זה יום עבודה ולהזיז כזו מערכת פגישות זה לא שייך'", כותב עורך הדין אורי ישראל פז בשם התנועה למדינה יהודית.

"אין מקום להכביר במילים על הפן הדתי של צום ט' באב, ועל הפן הלאומי של הצום", הוסיף עורך הדין. "התנועה למדינה יהודית פונה אליכם בבקשה לדחות לאלתר את יום פגישות הליווי הקבוע לעיצומו של יום תשעה באב מתוך התחשבות של הרשות המנהלית בערכים הדתיים והלאומיים שלנו כמדינה יהודית ודמוקרטית".