קבלו את רשימת "הבית היהודי" בירושלים

סיעת הבית היהודי אישרה את המקומות הראשונים ברשימת המפלגה לבחירות המקומיות בירושלים: דב קלמנוביץ‘, הרצל יחזקאל, רחלי איבנבוים ורז קיל

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 29/08/13 19:14 כג באלול התשעג

קבלו את רשימת "הבית היהודי" בירושלים

סיעת הבית היהודי אישרה היום (ה‘) את המקומות הראשונים ברשימת המפלגה בירושלים. לאחר ראש הרשימה, דב קלמנוביץ', יוצבו עו"ד הרצל יחזקאל, רחלי איבנבוים - מנכ"לית ארגון מאיר פנים, תושבת מאה שערים, ורז קיל במשבצת הצעיר. הרשימה אושרה לאחר הסכמה אליה הגיעו יו"ר הבית היהודי בירושלים, דב קלמנוביץ', יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט והשר אורי אריאל.

הרצל יחזקאל (צילום: יחצ)

ההפתעה של הרשימה מגיעה מהמקום השלישי - בו שובצה רחלי איבנבוים, חרדית, תושבת שכונת מאה שערים. איבנבוים, 28, משמשת כמנכ"לית ארגון "מאיר פנים-כוח לתת", העוסק בעיקר בביטחון תזונתי ובמיגור הרעב. אחד הפרויקטים שיזמה הוא "כרטיס אשראי" לנזקקים, באמצעותו ניתן לרכוש מוצרי מזון בלבד, והוא חסום לרכישת משקאות אלכוהוליים וסיגריות במרכולים השונים. הכרטיס מחולק באמצעות עובדות סוציאליות של לשכות הרווחה, לפי רשימות שמיות שמועבר אליהן מהארגון. בנוסף, איבנבוים פעילה במיזמים שונים למען קידום נשים חרדיות בתחום התעסוקה.

איבנבוים אמרה לאחר בחירתה כי "כבר במשך הרבה שנים אני משרתת את הציבור במשרות כאלה ואחרות, אם במאיר פנים או בפורומים אחרים - כחברה של פורום צעירים ביד הנשיא וכחברה משקיפה בוועדה למעמד האשה, ובלא מעט פורומים נוספים. אני מצפה בהתרגשות לשרת את הציבור בעיריית ירושלים".

רחלי איבנבוים (צילום: יחצ


המקום השני, יחזקאל, היה ממקימי שכונת חומת שמואל בירושלים ועמד עד לימים האחרונים בראש המנהל הקהילתי של השכונה. ואילו קיל, 34, הממוקם במקום הרביעי ברשימה, הוא פעיל פוליטי בבית היהודי ובמפד"ל מזה שנים רבות, היה יועץ שר החינוך גדעון סער, יועצו של יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, ובעל טור בעלון השבת "מצב הרוח". בוגר הישיבה התיכונית אור עציון וישיבת ההסדר במעלות. בעל תואר ראשון ותואר שני מאוניברסיטת בר אילן בהיסטוריה של המזרח התיכון.

רז קיל (צילום: יחצ)

בנוסף לאישור הרשימה, הסיעה מינתה צוות במטרה להגיע להידברות עם פעילים בסניף ירושלים. יצוין כי הסמכות העליונה בעניין הכרעת הרשימה היא הסיעה, ולפיכך הדבר הובא לאישורה. יו"ר הבית היהודי בירושלים, דב קלמנוביץ', בירך על הרשימה. "אנחנו מביאים לירושלים רשימה מגוונת, שתפנה לדתיים, לחילונים ולחרדים, לגברים ונשים, עם תשומת לב מיוחדת לצעירים", אמר, "זאת רשימה עם גאווה לאומית ועם חיבור חזק גם לירושלים וגם לתושבים שלה. יחד אנחנו נמשיך את ההצלחה של הבית היהודי בבחירות לכנסת גם בירושלים".