קבוצת ידידות חדשה למען יו"ש בפרלמנט האירופי

הישג נוסף ליחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון: לראשונה - הוקמה קבוצת ידידות למען יו"ש בפרלמנט האירופי. דגן: "במה חשובה המאפשרת להלחם על זכויות האדם של המתיישבים ביו"ש מתוך הפרלמנט האירופי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/17 14:34 ב בניסן התשעז

קבוצת ידידות חדשה למען יו"ש בפרלמנט האירופי
מועצה אזורית שומרון, צילום: מועצה אזורית שומרון

כ-15 חברי פרלמנט וכ-150 נוספים הגיעו היום לאולם המרכזי של בניין הפרלמנט האירופי בבריסל לכנס חנוכת קבוצת הידידות למען יו"ש בפרלמנט.

מי שהביאה להקמת קבוצת הידידות היא יחידת קשרי החוץ שליד המועצה האזורית שומרון הפועלת מזה כשנה מול חברי הפרלמנט האירופי וגורמים פוליטים ומדיניים נוספים.

הקמת קבוצת הידידות היא אירוע השיא של יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון והיא מצטרפת לרשימת ההישגים של היחידה אותה מוביל ראש מועצת שומרון יוסי דגן ומנהל חן בן לולו.

יוסי דגן ראש מועצת שומרון אמר באירוע: "מזה זמן רב מדברים עלינו אבל לא מדברים איתנו. אנחנו הגענו לכאן כדי לשנות את המצב הזה וכדי לקדם באמצעות הקבוצה הזו את זכויות האדם של תושבי יו"ש הישראלים. ששום דבר לא ברור מאליו עבורם. מהזכות לבנייה וגידול טבעי ועד הזכות לרפואת חירום סדירה שום דבר לא ברור מאליו. זו תופעה חמורה וקבוצת הידידות תלחם על הנושא הזה כמו על נושאים אחרים מתוך כותלי הפרלמנט".

חבר הפרלמנט האירופי פטר מאך וראש קבוצת הידידות למען יוש בפרלמנט האירופי אמר באירוע: החלטנו להקים קבוצה חדשה בפרלמנט האירופי - קבוצת הידידים של יו"ש, מכיוון שאנו רוצים ליידע את הציבור ואת חברי הפרלמנט הזה לגביי השימוש בכספי משלם המיסים האירופאי לתמיכה בטרור בישראל, וליידע אותם לגביי העובדה שבזמן שסחורות פלשתיניות נכנסות לאירופה ללא מיסוי, דווקא על המוצרים של היהודים כן כופים מיסוי. אנחנו רוצים ליידע את הציבור ואת חברי הפרלמנט לגבי חוסר ההגינות הזו ואנחנו רוצים לפעול יחד על מנת לבטל את המיסוי על סחורה יהודית ולשים קץ למימון התומך, במישרין או בעקיפין, בטרור בישראל וביו"ש בפרט. הכנס הזה הוא הצעד הראשון. קבוצת הידידים של יו"ש שהוקמה כעת כאן תפעל, מתוך הפרלמנט למען האינטרס של יהודה ושומרון".

עו"ד נתי רום מייסד ארגון 'לב העולם' הפועל כנגד החרם באמצעות שליחת מוצרים מיצרנים ביהודה, שומרון, לתומכי ישראל בעולם אמר: "אני רואה קשר בין הטרור שתוקף במדינת ישראל, הטרור שתוקף באירופה, ובין הטרור הכלכלי. אני קורא לחברי הפרלמנט האירופי ולכל ידידיייי ישראל להצטרף במאבק בטרור ובאנטישמיות ולרכוש מוצרים דווקא מיהודה ושומרון, לא יתכן שאירופה תקדם פגיעה בסחר חופשי ובמדינה היהודית הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

רום חילק במקום מוצרים מיהודה ושומרון לחברי הפרלמנט הארופאי וקרא להם להצטרף למיזם של לב העולם, אשר שולח מידי חודש חבילות בהם אלפי מוצרים מיהודה ושומרון לתומכי ישראל בכל העולם.