"צריך להיות נחושים מול הטרור העולמי בלי הנחות"

הרב שמואל אליהו, אומר ל'כיפה' כי בעקבות מתקפות הטרור הקשות בחו"ל, יש צורך להתפלל לשלום הפצועים, גם אם הם אינם יהודים

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 22/03/16 16:47 יב באדר ב'

"צריך להיות נחושים מול הטרור העולמי בלי הנחות"
אמיר שימור, צילום: אמיר שימור

"צריך להתפלל נגד הטרור בעולם, כי הייעוד שלנו זה להביא לברכת שלום כל העמים" כך אומר היום (ג') הרב שמואל אליהו ל'כיפה', בעניין מתקפות הטרור הקשות שפוקדות את אירופה, ובעיקר זו שהתרחשה הבוקר בבלגיה, בה נרצחו 34 בני אדם לא ישראלים.

הרב שמואל אליהו, כי עלינו להתפלל על הקהילות היהודיות בחו"ל עקב החרפת המצב הביטחוני :"במשך הדורות עם ישראל תמיד התפלל כנגד אותם אנטישמים שונאי ישראל, שעשו בנו פרעות. רק בשנים האחרונות הגענו להתפלל על מה שקורה בא"י, אבל במשך אלפי שנים התפללו כנגד הצרות והפרעות בחו"ל. רואים את זה בכל מיני קהילות, צרפת, אנגליה, מרוקו וכל מקום שהיו בו יהודים".

הרב אליהו אומר, שאין נוסח מיוחד לתפילה נגד הטרור, אבל יש תפילה שאומרים כל שבת, בה דורשים המתפללים לשלום הקהילות היהודיות: "אנחנו פה בארץ ישראל צריכים להתפלל עליהם, הם בחו"ל צריכים גם להתפלל עלינו. יש תפילה מיוחדת שאומרים כל שבת לשלום הקהילות היהודיות, בעיקר בישראל, אבל צריך כנראה לחזור להתפלל כנגד המציאות החדשה באירופה".

הרב אליהו, טען כי העם היהודי, תפקידו זה להוות מודל ומופת לשאר העמים, ולכן הוא צריך להתפלל על כל אלו שנפגעים בפעולות הטרור, גם אם אינם יהודים:"אנחנו צריכים להתפלל נגד הטרור בעולם, הייעוד שלנו זה להביא לברכת שלום כל העמים. אלה שמחפשים להרוג יהודים הם גם אלה שרוצים להחריב את השלום בעולם. זה בא מאותו מקום ולאותה מטרה, מאותו עיוות משפחתי". אני לא מכיר נוסח מיוחד,

עוד מוסיף הרב אליהו: "חלק מהיעדים של אותו טרור, זה לפגוע בחפים מפשע. אנחנו, היהודים, אולי חוד החזית אבל זה טרור שבא ממקום אחד, ויש לו מגמה אחת. זה לא משנה מה ההגדרות של הנפגעים, אנחנו צריכים לדעת שזה כל העולם מול הטרור. צריך לדעת להלחם בו ביותר תוקף ועוצמה, כי גם אנחנו, בישראל, משחררים את הטרוריסטים לחופשי, נותנים להם כסף, ואנחנו לא מספיק נחושים כנגדם. צריך להיות נחושים מול הטרור בלי הנחות. זה טרור שאין לו גבולות ואין לו רחמים. מבחינת הטרוריסטים אין הבדל בין חיילים, נשים וילדים".