צפו: ראש הישיבה מספר בסרטון ברכה לתלמידיו על הקשיים אליהם נקלע

הרב אהרון גרז בירך את תלמידיו בסרטון לרגל פגישת המחזור שלהם ופרט את המשברים האישיים והכלכליים שאליהם נקלע. תלמידו אומר: "הוא היה אדם חזק ואהוב ופתאום אתה רואה שבר כלי בעקבות המכות שחטף לאחרונה". כעת הם נרתמים לעזרתו

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/08/16 14:12 כו באב התשעו

צפו: ראש הישיבה מספר בסרטון ברכה לתלמידיו על הקשיים אליהם נקלע
צילום מסך, צילום: צילום מסך

הרב אהרון גרז לימד וחינך אותם במשך שנים ארוכות במסירות רבה. כעת, לאור מצבו האישי והכלכלי הקשה, החליטו בוגרי הישיבה התיכונית 'בר אילן', להשיב לו כגמולו ולארגן עבורו עצרת תמיכה.

הרב גרז עמד בראש הישיבה כמעט שלושה עשורים. במהלך כהונתו עברו תחתיו אלפי בוגרים, חלקם מוכרים וידועים הנושאים בתפקידי מפתח במגזר הפרטי והציבורי. לפני כעשור הגיע הרב לגיל פרישה ועל אף שהרגיש שכוחו במותניו אולץ לצאת לגמלאות. במשך השנים שמר הרב על קשר הדוק עם לא מעט בוגרים שברבות השנים התחתנו והקימו משפחות.

לפני מספר שנים חווה הרב גרז מספר טרגדיות אישיות שהפכו עליו את עולמו. אשתו האהובה נפטרה בפתאומיות וזמן קצר לאחר מכן איבד גם את בנו ואת אחיו. אם כל זה לא הספיק, נקלע הרב, שלא באשמתו, למשבר כלכלי חריף שאיים להותירו חסר כל. תחילה ניסה להתמודד עם המצב לבדו אך לבסוף נשבר ופרש את את אשר על ליבו בפני כמה מתלמידיו לשעבר שנשארו עימו בקשר.

"הלכנו לדבר עם הרב על מפגש בוגרים שרצינו לארגן" אומר יניב בדלוב, בוגר הישיבה ואחד ממארגני עצרת התמיכה, ואז אזר הרב אומץ ו- "סיפר לנו לנו את כל הסיפור בעיניים דומעות". לדבריו, כל מי ששמע על מצבו של הרב הביע זעזוע, "יש וידאו שבו הרב מברך את את הכיתה שלנו לקראת הפגישת מחזור בו הוא גם מספר את הסיפור שלו. כל מי שראה את הסרטון פשוט הזדעזע". בדלוב מעיד שמדובר על אישיות מאוד חזקה ויציבה וכולם הופתעו ממצבו. "הרב הוא אדם מאוד חזק, מאוד מוכר ואהוב, ממש מודל לחיקוי ופתאום אתה רואה שבר כלי בעקבות המכות שהוא חטף לאחרונה". בדלוב גם מספר שנפתחה מגבית חרום באמצעותה נאספו עבור הרב כמה אלפי שקלים אך לדבריו זה לא מספיק.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=9DkNBTd2mgw[/embed]

בעקבות מצבו של הרב גרז, יניב ובוגרים נוספים החליטו לקיים עצרת תמיכה והזדהות עם הרב, במהלכה יוקירו את פועלו החינוכית במשך עשרות שנים. העצרת תתקיים ביום חמישי, ה' באלול (8.9), בשעה 19:30 בבית הכנסת 'איחוד שיבת ציון' ברחוב בן יהודה 86 תל אביב. במסגרת העצרת יעביר הרב שיעור ולאחריה רוצים בדלוב וחבריו לכנס את הבאים ע"מ לקדם מספר רעיונות כדי לסייע לראש הישיבה לשעבר.

בנוסף לעצרת, מבקשים המארגנים מבוגרי הישיבה ומכלל הציבור, להירתם ולעזור לרב אהרון גרז. מי שמעוניין, מוזמן לשלוח הודעה למספר 0505907070 ליניב בדלוב, והוא יענה במהרה.