צפו: מעצרים בהר הבית

תפילה, השתחוויה ונטילת לולב - אלו עילות מספיקות למשטרת ישראל לעצור יהודים בהר הבית במהלך חול המועד הסוכות. מטה ארגוני המקדש: מדינת ישראל נגד תורת ישראל בהר הבית

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/09/13 11:04 כג בתשרי התשעד

צפו: מעצרים בהר הבית

לצד אירועי הימים האחרונים בהם סגרה המשטרה את הר הבית ומנעה את עלייתם לרגל של מאות יהודים שביקשו לקיים את מצוות הראייה בחג במקדש. המשטרה עצרה בימי החג גם מספר יהודים בגלל מעשי מצוות שעשו במקום: תפילה, השתחוייה, ונטילת לולב.

את כל המצוות הללו המשטרה מונעת בכוח ובמעצרים. בניגוד לחוק חופש הפולחן, חוק המקומות הקדושים, וחוקי יסוד חופש האזרח. הנימוק הרשמי של המשטרה, היא הצמדות להחלטת ממשלה שמנעה מהרב שלמה גורן לארגן תפילה המונית שבשבת נחמו, בשנת תשכ"ז שלושה חודשים לאחר שיחרור ההר.

מיכאל פואה, מלכיאל שרבט, וא.מ. מהשפלה נמנו בשבוע האחרון על היהודים שעוכבו בהר הבית לאחר שהתפללו, השתחוו, או נטלו לולב במקום. כל המעוכבים שוחררו בתום שלוש שעות וחקירה קצרה על ידי חוקרת מוסלמית, שכעסה עליהם כאשר טענו שהר הבית זה מקום המקדש של עם ישראל.

לטענת העולים להר הבית, הסיבה שהמשטרה בולמת כל יהודי שמתפלל בהר הבית, למרות שזה בניגוד לחוק בישראל, נעוצה ככל הנראה בהתחייבויות של ראש הממשלה למלך הירדני, ששולט בהר שליטה דתית באמצעות סדרני וואקף המצויידים במכשירי קשר, שבהם הם מגייסים את המוסלמים להתפרעויות כל אימת שהמשטרה אינה עושה את דברה.