צפו: מנכ"ל מוסאווא מתנהג באלימות כלפי איש רגבים

סוער בפנים ובחוץ. מאיר דויטש טוען שלאחר הדיון בועדת הפנים שעסק באכיפת הבניה, תקף אותו עו"ד ג'אפר פראח וחטף ממנו את הטלפון הנייד, בזמן שצילם אותו מתעמת עם המשנה ליועמ"ש

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/01/17 10:02 ד בשבט התשעז

הדיון על אכיפת הבניה שהתקיים אתמול (ב') בועדת הפנים של הכנסת עורר אמוציות גדולות שנמשכו גם מחוץ לחדר הועדה.

מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערביים בישראל, עו"ד ג'אפר פראח, התעמת עם המשנה ליועמ"ש עו"ד ארז קמניץ, וטען כלפיו כי הוא "הורס רק לערבים". מנהל מחלקת מדיניות בתנועת רגבים מאיר דויטש, שנכח במקום צילם באמצעות הטלפון הנייד את המתרחש וכשפראח ראה זאת הוא חטף ממנו באלימות את המכשיר.

התקרית הגיע לסיומה בהתערבות איש משמר הכנסת שהיה במקום. דויטש, אשר הגיש תלונה במשרדו של קצין הכנסת ולאחר מכן גם במשטרה, אמר כי "מסתבר שמנכ"ל מוסאווא הביא לידי ביטוי את העבריינות והאלימות גם במשכן הכנסת. הדבר לא ירתיע אותנו בהמשך פעילותנו".

[embed]

]

ועדת הפנים בראשות ח"כ דודי אמסלם, קיימה אתמול דיון ראשון בהצעת החוק הממשלתית להגברת האכיפה כנגד בניה בלתי חוקית. בדיון השתתפו מספר רב של חברי כנסת מהרשימה הערבית ומסיעות השמאל, שטענו כי החוק מתמקד באכיפה במגזר הערבי בלבד, שבונה באופן בלתי חוקי מחוסר ברירה, בשל מחסור בתכניות מתאר.

ארז קמניץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הבהיר מנגד, כי "רוב היישובים במגזר הם מתוכננים, העבודה של התכנון המתארי היא פרי עבודה מאומצת שנעשתה בעשר השנים האחרונות". מנכ"ל משרד ראש הממשלה ציין כי המדינה משקיע כספים רבים במימוש החזון ולשם כך "הוקצו תקציבים לסבסוד פיתוח ולהקמת מבני ציבור". לדבריו, "בותמ"ל (הוועדה לקידום מתחמים מועדפים, מ.ו.) לבד מקדמים עכשיו 30,000 יחידות דיור ב-14 יישובים ערביים. מרכיב הכרחי בהגשמת החזון הזה היא אכיפת חוק וסדר. לא משנה כמה נשקיע, אם ההפקרות באכיפה תימשך, תוכניות לא יצאו לפועל והתקציבים ירדו לטמיון".

בהקשר לדיון אמר דויטש: "כל מי שעוסק בסוגיה יודע שהנפגעים העיקריים מהבניה הבלתי חוקית במגזר הערבי, אלו התושבים עצמם שסובלים לאחר מכן ממצוקת תשתיות ופיתוח ארוך טווח". לטענתו, "ארגונים אינטרסנטיים ומסיתים כדוגמת מוסאווא ואחרים, פועלים כל הזמן להנציח את בעיית הבניה הבלתי חוקית במגזר הערבי במקום לתת לה פתרון, בכך שהם מתייחסים לשמירת החוק כאל המלצה בלבד".