צפו: מאות בתפילה ובריקודים בכותל לכבוד יום ירושלים

מאות בני אדם הגיעו לכותל המערבי לתפילה חגיגית לכבוד יום ירושלים. את התפילה מובילים בכירי הרבנים – רבני העיר ירושלים, הרב דוד לאו, הרב חיים דרוקמן, הרב יובל שרלו ועוד

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/05/15 08:23 כח באייר התשעה

מאות בני אדם הגיעו הבוקר (א') לכותל המערבי לתפילה חגיגית במסגרת אירועי יום ירושלים. את התפילה הובילו הרב אריה שטרן והרב שלמה עמאר, רבני העיר ירושלים, הרב הראשי דוד לאו, הרב חיים דרוקמן, הרב נחום רבינוביץ, הרב זלמן מלמד, הרב יובל שרלו. בנוסף, השתתפו בתפילה סגן שר הביטחון החדש הרב אלי בן דהן וח"כ מוטי יוגב. את התפילה יזם והוביל הרב אלישע אבינר.

צפו בריקודים (צילם: שילה יגודה):

[embed]

]

(צילום: באדיבות המצלם)

(צילום: הכותל המערבי)

סגן השר הרב אלי בן דהן תושב שכונת חומת שמואל בירושלים אמר במהלך האירוע: "זהו היום שבו ממשלת ישראל צריכה להבטיח לתושבי ירושלים את המשך פיתוח העיר, טיפול בלתי מתפשר בטרוריסטים והחזרת הביטחון האישי. זהו היום שבו אנו חוגגים את ירושלים המאוחדת לנצח."

במהלך היום צפויים אלפים נוספים להשתתף באירועים לכבוד יום ירושלים, ובצעדת ה'ריקודגלים' שתתקיים ברחובות העיר, בין היתר ברובע המוסלמי בעיר העתיקה. לא ברור האם שער האריות ייפתח בפני הצועדים, אך כבר בשבוע שעבר קרא השר אורי אריאל למשטרה לאפשר מעבר הצעדה במקום, תוך שהוא מאיים כי יעבור עם מאות בני אדם בשער גם ללא אישור המשטרה.

ביום שישי האחרון נפגשו רב העיר ירושלים הרב אריה שטרן ורב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ ושוחחו. "יש כאלו שחושבים שאנו שמחים ביום ירושלים על מה שיש לנו", אמר הרב רבינוביץ במהלך השיחה, "יום ירושלים נותן לנו כיוון דרך למה שאנחנו צריכים לשאוף אליו".

"אין להשוות את ירושלים היום לירושלים של לפני 50 שנה", אמר הרב שטרן. "עם ישראל בנה, אבל הוא לא צריך רק לבנות בתים אלא לבנות את ה'לשכון בתוכה'. את הכמיהה הזו מרגישים בירושלים, בכך שהיא לא רק בנינים יפים.

כבר ביום שישי החלו אלפים להגיע לעיר לציון יום ירושלים, ובין היתר קיימו בתנועת הנוער אריאל שבת חגיגית בכותל המערבי.אתמול בלילה (מוצאי שבת) התקיים האירוע המסורתי של פתיחת אירועי יום ירושלים בישיבת בית אורות במזרח העיר בהשתתפות רבנים בכירים, אישי ציבור ועוד. האירוע התקיים על רקע פטירתו של הרב משה לוינגר, אבי ההתיישבות ביהודה ושומרון, במהלך השבת. באירוע השתתפו שר החקלאות אורי אריאל, הרב בני אלון, מייסד הישיבה והמשנה לראש העיר ירושלים, דב קלמנוביץ'.

התפילה התקיימה בסיומה של שבת ירושלמית בישיבת ההסדר-גבוהה בית אורות, בהשתתפות המכינה הקדם צבאית אלישע, ישיבת מצפה אשתמוע וכן תושבי ההתיישבות היהודית ברכס הר הזיתים. במהלך השבת הועברו שיעורים מפי הרב דב ליאור, תושב שכונת בית אורות, ומפי רבני הישיבות שהשתתפו בשבת, הרב דני איזק, הרב יצחק ניסים והרב איציק אמיתי.

(צילום: דוברות)

הרב דני איזק, ראש הישיבה, פתח את דברי הברכה לפני התפילה החגיגית: "קדושת הארץ זהו דבר שצריך לחשוף. בתוך הפרטים הטכניים לכאורה בבניינה של ירושלים יש מהות גדולה של קדושת ירושלים וקדושת ארץ ישראל".

שר החקלאות, אורי אריאל, בירך את הרב בני אלון שהשתתף באירוע על חלקו בהקמת הישיבה ובגאולת המקום וציין כי: "לירושלים יש את הקצב שלה. ביהודה ושומרון אתה עולה על גבעה, שם קרוון מתיישב ואתה שם. מי שמכיר את הסיפור של בית אורות יודע שלירושלים יש קצב אחר. מי שאין לו סבלנות יהיה לו מאוד קשה בירושלים. הרב חנן פורת זצ"ל החליט לעשות פה מעשה מעבר לכל הדברים שעשה למען התיישבות בכל הארץ".

(צילום: דוברות)

בנאום ראשון שלו כשר החקלאות התייחס השר אריאל לשליטה הישראלית כיום על הר הבית: "פה לא רחוק עמד מוטה גור והודיע לעם ישראל: הר הבית בידינו. ישנם אנשים שבעיניי לא מדייקים ואומרים בשנים האלה, הר הבית לא באמת בידינו, ואני חולק עליהם, הר הבית בידינו. כשמשטרת ישראל שהיא הריבונית וסמל המדינה על כתפיה אומרת שלא יעלו ערבים, או שח"ו להבדיל, לא יעלו יהודים, הם הריבונים, הממשלה היא הריבונית. נכון שהריבונות לא שלמה והיא תושלם כשהר הבית יתנוסס בראש כל ההרים, אך עד אז מוטלת עלינו החובה לכבוש את ירושלים, לא בכוח כי אם ברוח".

השר אריאל הוסיף על כך וציין כי: "בע"ה מחר אעלה להר בית. יהיה קשה לעלות ויהיה קשה לראות את המחזות שעליהם נאמר "שועלים ילכו בו", אבל צריך להתמיד ובנחישות להתקדם לעבר ההכרה והידיעה והאהבה להר הבית ולא לפחד מהר הבית".

(צילום: דוברות)