צפו: גדעון לוי השתלח בטייסים, תושב הדרום מנע ממנו להתראיין לערוץ 2

הפובליציסט גדעון לוי כתב מאמר בו השתלח בטייסים וטען שהם 'הכי רעים ומתועבים'. בעקבות דבריו התבקש להתראיין, אך תושב אשקלון הפריע לו שוב ושוב עד שבערוץ נאלצו לקטוע את הראיון. צפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/14 15:24 טז בתמוז התשעד

איש השמאל הקיצוני גדעון לוי פרסם הבוקר (ב') מאמר תחת הכותרת 'הרעים לטייס' בו השתלח בטייסים, על רקע מבצע צוק איתן. לטענתו טייסי חיל האוויר מבצעים "את המעשים הכי רעים, הכי אכזריים" ומוסיף כי ידם על ההדק קלה.

בעקבות דבריו התבקש להתראיין בערוץ 2 אך תושב אשקלון הפריע לו שוב ושוב עד שנאלץ לסיים את הראיון.

צפו:

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=MK9yJKEGElo[/embed]

במאמרו כותב לוי על הטייסים כי הם "הם הטובים לטיס, הטייסים הכי טובים, והם עושים עכשיו את המעשים הכי רעים, הכי אכזריים והכי מתועבים. הם יושבים בקוק־פיט ולוחצים על כפתורים וג'וי־סטיקים, משחק מלחמה. גוזרי חיים ומוות, ממקומם הרם בשמים הם רואים רק נקודות שחורות מתרוצצות בבהלה, נסות על נפשן, אולי גם כאלה שמניפים ידיים באימה נוראה מהגגות; החץ השחור מתכוון למטרה, וכבר מיתמרת פטריית עשן שחורה - פוף, רעד קל בכנף, פגיעה 'טובה', וכבר הם בגיחה הבאה".

עוד הוא מוסיף כי "הם מעולם לא ראו מולם מטוס אויב - קרב האוויר האחרון של החיל התרחש לפני שמרביתם נולדו. מעולם גם לא ראו מקרוב את הלבן בעיניים ואת האדום בדם קורבנותיהם. הם גיבורים על חלשים, הכי חלשים, חסרי הישע שאין להם לא חיל אוויר ולא הגנה אווירית, בקושי עפיפון. והם נחשבים ה־גיבורים, גברים־גברים, שיגיעו רחוק גם בחייהם האזרחיים. יתחתנו עם הטובות לטייסים, יגורו ביישוב קהילתי, קברניטים באל על, היי־טקיסטים או אנשי עסקים, יצביעו ליאיר לפיד ולמרצ, ויגדלו את ילדיהם להיות אזרחים מהוגנים.

"הם ישכחו את מה שעוללו בשירותם הצבאי. ישכחו? הם מעולם לא ידעו”, הוא כותב. "מהאף-16 שלהם לא רואים הרבה. הם לא אנשי משמר הגבול, הדולקים בסמטאות אחרי ילדים, מכים ומתעללים. הם לא אנשי 'גולני', הפולשים לבתים באשון ליל במבצעי חיפוש וחטיפה, ולא חיילי 'כפיר', העומדים במחסומים, לא 'דובדבן' המסתערב ולא 'דוכיפת' המסתער, הם גם לא מנבלים את פיהם ולא משפילים. הם צחי-לשון. הם הטייסים. טייסי הוד מלכותו, הצבא המוסרי בעולם.

"הם כבר הרגו כ-200 בני אדם ופצעו כאלף, רובם אזרחים. שלשום בלילה הרגו את 18 בני משפחת אל־באטש. 'היעד' היה מפקד משטרת עזה, תייסיר אל־באטש, והתוצאה הייתה 21 הרוגים, בהם 18 בני משפחתו, כולל שישה ילדים וארבע נשים. משפחה שנכחדה. הייתי רוצה לפגוש את הטייס או מפעיל המל"ט שלחץ על כפתור המוות. איך אתה ישן בלילה, הטייס? האם ראית את תמונות ההרג וההרס שזרעת - בטלוויזיה, ולא רק דרך הכוונת? האם ראית את הגופות המרוטשות, הפצועים המדממים, הילדים המבוהלים, הנשים המבועתות וההרס הנורא שזרעת ממטוסך המשוכלל? הכול מעשה ידיך, טוב־לטיס שכמותך”, הוא כותב..

"כן, האשם לא (רק) בהם. הם מצייתים לפקודות. אחד ממפקדיהם לשעבר, האלוף רן גורן, אמר בשבת, שהם מוסריים. הכי מוסריים. אבל האם באמת הם כאלה רובוטים? האם הם מבינים מה הם מעוללים? ובכלל יודעים? הרי את מוחותיהם קשה יותר לשטוף בשנאה ובפחד, להם קשה יותר למכור שכל עזה היא חיות אדם. ובכל זאת הם מצייתים באוטומטיות ובעיוורון מקפיאי דם, לוחצים על הכפתור הנכון בזמן הנכון, מדויקים כל כך שכמותם. האם באמת הם מאמינים, כולם, שהם משרתים את המדינה ואת ביטחונה באמצעות אלף הגיחות ואלף טונות הפצצות שכבר הנחיתו על ראש עזה האומללה?

"ככל הידוע, איש מהם עוד לא קם. ב-2003 עשו 27 מחבריהם מעשה אמיץ הרבה יותר מכל גיחות ה'קרב' שלהם. הם כתבו מכתב סרבנות. אבל לא הפעם. אין אפילו יונתן שפירא או יפתח ספקטור אחד לרפואה, שיקום וישאל: האם זו הדרך? אין אחד שיציל את כבודם. אין אחד שיסרב ליטול חלק בטייסת המוות הזאת. אפילו לא אחד".