צפו בשוטרת שמרגשת את הרשת עד דמעות

"היה לה מאד ברור שהיא רוצה את זה כבר קודם התהליך. לראות אותה בוכה כשהיא אומרת שמע ישראל זה מרגש מאד", המורה והמשפחה המלווה של יבגנייה בתאל ליוברובה מספר לכיפה על התהליך

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 02/06/16 18:24 כה באייר התשעו

צפו בשוטרת שמרגשת את הרשת עד דמעות
צילום מסך, צילום: צילום מסך

יבגנייה בתאל ליוברובה נולדה באוזבקיסטאן לאב יהודי ולאם נוצריה. בגיל 12 התוודעה לשורשים היהודיים שלה והחלה להשתתף בפעילויות של הסוכנות היהודית ומאוחר יותר אף התחילה בשמירת מצוות.

בשנת 2013 עלתה לארץ כחיילת בודדה והתגייסה לשורות המשטרה. במהלך השירות בחרה יבגנייה להגיע לקורס 'נתיב' כשאת סופו אפשר לראות בסרטון המרגש עד דמעות שזכה כבר למאות אלפי צפיות בפייסבוק ולחיבוק חם של הגולשים הרבים.

"זו התרגשות גדולה מאד גם בעבורנו" אומר ל'כיפה' ינון דנה פיקאר, שהוא ומשפחתו היו המשפחה המלווה של ליוברובה במהלך התהליך כולו, "הייתי גם המורה שלה והיא התארחה אצלנו כמה פעמים", הוא מספר.

"היה לה מאד ברור שהיא רוצה את זה כבר קודם התהליך. לראות אותה בוכה כשהיא אומרת שמע ישראל זה מרגש מאד", אומר דנה פיקאר.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/62201650513.mp4[/embed]

"אנחנו מלווים גרים כל הזמן כקהילה בגרעין של הדר בחיפה, אך כל אחד שאנחנו מלווים זו התרגשות חדשה. זו התרגשות שאתה מחזיר לעם היהודי אנשים שהלכו לאיבוד שלא באשמתם והם חוזרים חזרה. לראות בעיניים נשמות שהלכו לאיבוד חוזרות זה כמו לראות גאולה ממש", הוא מוסיף בהתרגשות רבה ואומר כי פעמים רבות הוא מקנא בהם כשהוא רואה כיצד הם מתחברים ורוצים, "הם בוחרים בזה ואף אחד לא מכריח אותם. לראות את הרצון והתשוקה לדעת עוד דברים ולהיות חלק מזה זו תחושה מיוחדת".

"יבגנייה אמרה לנו שחשוב בחיים לכל אדם שיחזור לשורשיו ושזה יהיה אמיתי ומכל הלב" אומרים ב'נתיב'.