צפו בנאום הבכורה של ח"כ איילת שקד

ח"כ שקד קראה לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, להגיע לביקורו המתוכנן בישראל יחד יונתן פולארד. בהתייחס לסוגיית שיוויון בנטל, טענה כי "הנטל הוא זכות שאנו גאים לחלוק בה עם אחינו"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 19/02/13 10:09 ט באדר התשעג

צפו בנאום הבכורה של ח"כ איילת שקד
יחצ, צילום: יחצ

ח“כ איילת שקד ממפלגת ”הבית היהודי“ נשאה אמש (ב‘) את נאום הבכורה של בפני מליאת הכנסת וקראה לנשיא ארה“ב, ברק אובמה, להגיע לביקורו בישראל יחד עם המרגל הישראלי הכלוא בארה“ב, יונתן פולארד.

”ברגע זה, כשהרשות נתונה לי, אני רוצה לנצל את המעמד המכובד ולקרוא לנשיא ארה"ב, ברק אובמה - בוא לבקר בארץ ישראל, ברוך הבא למדינת ישראל, אך אנא אל תבוא בידיים ריקות. השב לנו את יונתן פולארד, כי אחינו הוא“, קראה שקד.

הח“כית הטרייה אמרה כי היא וחברי לסיעת ”הבית היהודי“ יסבירו לעם ישראל מהו שיוויון בנטל: ”הנטל, הוא נטל המדינה היהודית. נטל הריבונות השלישית שהעם היהודי כשל כבר פעמיים מלשאת אותו. זו האמת! והנטל הזה הוא לא רק נטל השרות בצה"ל, הוא לא יכול להיות רק נטל השרות בצה"ל. הצבא אינו מטרה. הוא אמצעי. אם נפרק לרגע את הסיסמא הזו, נגיע למסקנה שנטל המדינה היהודית הוא נטל משולש: נטל ההגנה, נטל העבודה ונטל התורה. הנטל הזה הוא זכות שאנו גאים לחלוק בה עם שאר אחינו“.

שקד סיכמה את דבריה באומרה כי ”התנ"ך מלמד אותנו שהאנושות נחלקת לשתי קבוצות אנשים. אלה שהם "שומרי אחי" ואלה שהם אנוכי. היום אני מתחייבת שאנו נעבוד קשה להיות שומרי אחינו“.