צעיר נעצר כיוון שהרים על כתפיו בחתונה חוגג שלבש חולצה עם הסמל כ"ך

המשטרה עצרה צעיר שהשתתף בחתונה שבה דקרו את תמונת התינוק עלי דוואבשה, כיוון שהרים על כתפיו במהלך הריקודים, צעיר אחר שלבש חולצה עם הסמל של התנועה כ"ך

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 26/05/16 10:46 יח באייר התשעו

צעיר נעצר כיוון שהרים על כתפיו בחתונה חוגג שלבש חולצה עם הסמל כ"ך
Olivier Fitoussi /FLASH90, צילום: Olivier Fitoussi /FLASH90

המשטרה ממשיכה במעצרים של משתתפים בחתונה שעלתה לכותרות. היום (ה') הובא לביהמ"ש צעיר שהרים על כתפיו חוגג שלבש חולצת כ"ך, במהלך הריקודים.

היחידה לפשיעה לאומנית של ממשיכה במעצרים והזמנות לחקירה של משתתפים בחתונה שעלתה לכותרות סביב פרשת דומא. היום נחקר צעיר שצולם בוידאו מהחתונה, כאשר הוא מרים על כתפיו חוגג אחר שלבש חולצת כ"ך. לטענת המשטרה עצם ההרמה של חוגג לבוש חולצת כ"ך הינה עבירה של הסתה לאלימות או טרור ובנוסף הוא נחשד בהשתתפות בהתקהלות אסורה על עצם הימצאותו בחתונה.

לאחר שנחקר ביקשו החוקרים שיפקיד 2,000 ₪ כתנאי לשחרורו, וזאת למרות שהתייצב בעצמו לחקירה לאחר שקיבל הזמנה. הצעיר סירב והובא לבית המשפט שם חזרו החוקרים וביקשו כי בית המשפט יורה על הפקדה.

השופט שאול גבאי ריכטר קיבל את עמדת עו"ד אביחי חג'בי שייצג את הצעיר מטעם ארגון חוננו וקבע כי אין מקום להפקדה בנסיבות המקרה. במהלך הדיון ציין עו"ד חג'בי כי על פי הנחייות הפרקליטות לבישת חולצת תנועת כ"ך אינה מהפרה הפרת חוק.

עו״ד אביחי חג׳בי מסר לאחר הדיון כי ״החלטת בית המשפט מדברת בעד עצמה. בית המשפט הבהיר ליחידה הלאומנית של מחוז ש״י שתנאי שחרור דרקוניים, בהתאם לנסיבות, לא יעברו את המבחן השיפוטי האובייקטיבי באולמו והורה על שחרורו שלהחשוד ללא הפקדת כסף."