צעירי יש עתיד מוחים נגד ערב הוקרה לרב זיני

"הרב זיני התבטא בעד הדרת נשים מהמרחב הציבורי, שלל את אורחות החיים של הקהילה הגאה וקרא להסיר המזוזות מחדריהם במעונות", כתב יו"ר צעירי המפלגה בטכניון במכתב וקרא לסטודנטים להחרים את הערב

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 15/01/14 14:15 יד בשבט התשעד

צעירי יש עתיד מוחים נגד ערב הוקרה לרב זיני
אריה, ויקפדיה -cc-by-sa, צילום: אריה, ויקפדיה -cc-by-sa

ביום חמישי הקרוב יקיים הטכניות בחיפה ערב הוקרה לכבוד הרב אליהו רחמים לרגל פרישתו מתפקידו כרב בית כנסת הקמפוס. גורמים פוליטיים סטודנטיאליים באוניברסיטה מפעילים לחצים לביטול האירוע ויוצאים כנגד הרב זיני בשל עמדותיו אותם השמיע במרצות השנים.

אחר שנים בהן כיהן הרב אליהו רחמים זיני, ראש ישיבת 'אור וישועה', בתפקידו הרשמי כרב בית כנסת קמפוס הטכניון בחיפה ובתפקידו הבלתי רשמי כרב הטכניון, תקיים האוניברסיטה ערב הוקרה מיוחד לרגל פרישתו. גורמים פוליטיים פנו אל הנהלת האוניברסיטה לביטול האירוע ואף קראו לאגודת הסטודנטים להחרימו זאת בשל דעותיו של הרב זיני ובשל העובדה שבאירוע לא ישבו נשים על בימת הדוברים.

יו"ר אגודת הסטודנטים בטכניון, דני מגנר, סרב לשתף פעולה עם קריאות המחאה והודיעה כי אגודת הסטודנטים אינה מחרימה את האירוע לכבודו של הרב זיני. לעומתו, יוחאי להב הרצנו, יו"ר צעירי מפלגת 'יש עתיד' בטכניון פרסם מכתב מחאה כנגד הרב זיני וקרא לסטודנטים להיעדר מהאירוע.

"הרב זיני התבטא בעד הדרת נשים מהמרחב הציבורי, שלל את אורחות החיים של הקהילה הגאה והסית נגדה ואף קרא להסיר את המזוזות מחדריהם במעונות" כתב יוחאי להב הרצנו, יו"ר צעירי מפלגת 'יש עתיד' בטכניון ויצא כנגד "ערב ההוקרה שיערך בהשתתפות נואמים מכובדים אך ללא נוכחות נשים בקרב הדוברים". יו"ר צעירי יש עתיד טען כלפי הרב זיני כי זה מקדם "פחד ושנאה כלפי חלקים נרחבים וחשובים בחברה הישראלית" ועל כן קרא לסטודנטים להשמיע את קולם ולהחרים את ערב ההוקרה לכבודו של הרב.

אגודת הסטודנטים בטכניון והנהלת האוניברסיטה, יקיימו את ערב ההוקרה חרף קריאות המחאה. בעקבות המתחים סביב אירוע ההוקרה לרב זיני, מתארגנת קהילת הסטודנטים הדתיים בטכניון לפקוד את האירוע בנוכחות מלאה על מנת למנוע ניסיונות לביזוי הרב.