צעירי הבית היהודי בעצרת לזכר רבין: "בסופו של יום, מקומנו – כאן"

עשרים שנה לאחר הרצח, ולמרות מחלוקת פנימית נוקבת, נכחו אתמול חברי הנהגת צעירי הבית היהודי בעצרת המרכזית שהתקיימה בכיכר רבין

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 01/11/15 13:30 יט בחשון התשעו

צעירי הבית היהודי בעצרת לזכר רבין: "בסופו של יום, מקומנו – כאן"
באדיבות המצולמים, צילום: באדיבות המצולמים

כמאה אלף השתתפו אמש (מוצ"ש) בעצרת לציון עשרים שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. בעצרת נשאו דברים נשיא המדינה ראובן ריבלין, נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון, הרב יובל שרלו ואישי ציבור נוספים. העצרת שהוכרזה כאירוע לא פוליטי, משכה אליה קהל דתי לאומי גדול שנעדר בשנים האחרונות מהעצרת. יונתן דובוב, יו"ר צעירי הבית היהודי שהגיע לאירוע, סיפר כי פגש בעצרת דתיים שלחלקם הייתה זו הפעם הראשונה בכיכר. "בניגוד למקובל לחשוב לא הרגשתי בודד ומנוכר. הלכתי עם הכיפה והראש למעלה. פגשתי אנשים דומים לי ושונים ממני".

אל יונתן הצטרף גם יעקב שטרן, סגנו של דובוב, שסיפר כי גם הוא התלבט אם להשתתף בעצרת אך בחר בסופו של דבר להגיע בכיכר. "כמו צעירים רבים בציונות הדתית התלבטתי הערב אם להגיע לכיכר. הדילמה מורכבת. אבל בסופו של יום, מקומנו - כאן".

ההחלטה להשתתף הייתה כאמור לא ברורה מאליה ובמהלך הימים שלפני העצרת התקיימו דיונים סוערים בין חברי הפורום לגבי השתתפותם של חברי פורום הצעירים. עו"ד מאיר פרייליכמן, חבר הפורום, אמר בשיחה לאתר כיפה כי אין זה מקומם של צעירי הבית היהודי ללכת ולהשתתף בעצרת פוליטית שמאלנית: " אני חושב שהעצרת מציגה את הימין הפוליטי כאשם ברצח. אני לא מעוניין ללכת למקום בו לא רוצים אותי". כהוכחה לדבריו, ציין עו"ד פרייליכמן את הדגלים והשלטים שהונפו במקום, דוגמת שלט שהניפו צעירי מפלגת העבודה בו הופיעו תמונותיהם של יצחק רבין וראש הממשלה נתניהו עם כיתובים הפוגעים בכבודו של ראש הממשלה.

עם זאת הוסיף עו"ד פרייליכמן כי הוא מכבד את החברים שהשתתפו בעצרת וגם את הדיאלוג שהתקיים בין חברי הנהגת הפורום על הצעד הנכון לעשות. הוא הוסיף כי לדעתו יש צורך לעשות דיון עמוק יותר בנושא וליצור בעתיד פעילות אקטיבית שתהיה א-פוליטית.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן