צעירה שהתפללה סמוך להר הבית העבירה את הלילה במעצר

צעירה כבת 18, מאחד מיישובי הר חברון, נעצרה הלילה לאחר שערכה סיבוב שערים. היא חשודה ב 'הפרת שלום הציבור'. תנועת חוזרים להר: "משטרת ישראל נוהגת ביהודים כאזרחים סוג ג'"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/08/16 12:21 כה באב התשעו

צעירה שהתפללה סמוך להר הבית העבירה את הלילה במעצר
Shutterstock, צילום: Shutterstock

המשטרה עצרה נערה בת כ -18 בחשד ל'הפרת שלום הציבור' וניסיון כניסה להר הבית. הנערה טענה כי רק ערכה סיבוב שערים ולא ניסתה להכנס למתחם. היא שהתה במעצר כל הלילה והבוקר הובאה לדיון בבית משפט השלום בירושלים.

הנערה נעצרה יחד עם חברתה, שגילה פחות מ-18, אתמול בשעות הצהריים. הקטינה שוחררה והוזמנה לדיון שנערך הבוקר. הבגירה סירבה לחתום על הרחקה מהעיר העתיקה ומשטרה החליטו כי תישאר במעצר. בארגון חוננו הגישו ערר דחוף על ההחלטה אך בית המשפט דחה אותו וקבע כי עקב סירובה של הנערה לחתום על צו ההרחקה, היא תישאר במעצר למשך הלילה.

הבוקר הובאה הנערה לדיון בבית משפט השלום בירושלים שם ביקשה המשטרה להרחיק אותה ואת חברתה ל-15 יום מאזור העיר העתיקה. את הנערות ייצגה מטעם ארגון חוננו עורכת הדין סיניה מוזס חריזי שטענה כי אין סיבה להרחיקן, וכי עבירה של הפרעה לשלום הציבור הפכה בעיר העתיקה לכלי להדרת יהודים מאזור הר הבית ומבואותיו בניגוד לחוק. השופטת, מרים קסלסי, קיבלה באופן חלקי את בקשת המשטרה והרחיקה את הקטינה ל-7 ימים מאזור העיר העתיקה, ואת הבגירה ל-15 יום, אך מבלי לחייבה לחתום על ערבות עצמית או להמציא ערב צד ג'.

עו"ד סיניה חריזי מוזס שייצגה את הנערות מסרה בתגובה: "יש כאן מציאות לא תקינה ואזלת יד של המשטרה שלא מסוגלת לממש את זכויות האזרחים, מתוך חשש שהערבים יתפרעו. נכון שאזרח צריך להיענות להוראה של שוטר, אבל אם באופן שיטתי שוטרים משתמשים לרעה בכח המשרה בכדי למנוע זכויות חוקיות של אזרחים נוצרת מציאות בעייתית ביותר".

עו"ד נתי רום, גם הו מארגון חוננו, אמר: "לצערנו שוב נערות צעירות ללא עבר פלילי שכל חטאם שהתפללו והתהלכו ברחובות העיר העתיקה נעצרות, והפעם נערה מבלה בבית מעצר לילה שלם ללא סיבה. המשטרה עצמה חוזרת בה מחלק מהחשדות ביום למחרת ומשחררת את הצעירות. זהו שימוש פסול בסמכות העיכוב והמעצר ללא שבוצעה כל עבירה".

שתי הנערות פעילות בתנועת 'חוזרים להר'. מהתנועה נמסר כי "שוב ושוב רואים איך משטרת ישראל נוהגת ביהודים כאזרחים סוג ג'. לא רק שלהר הבית מגבילה המשטרה כניסת יהודים בצורה לא חוקית, אלא בכל פעם שיהודים מסובבים את שערי ההר מבחוץ המשטרה מתנכלת להם ומונעת מהם להסתובב ברחבי העיר העתיקה ואף עוצרת אותם אם הם מעזים לסרב להוראת המשטרה".

במשטרת ישראל בחרו שלא להגיב לדברים.