צלבי קרס בקבר יוסף

תחת אבטחה של צה"ל, קיימו אמש כ2,000 מבקרים מעמד סליחות ברב עם במתחם הקבר. עם כניסתם, גילו המתפללים כי מבנה הציון חולל בכתובות גראפיטי

חדשות כיפה אורי פולק 06/10/11 08:13 ח בתשרי התשעב

צלבי קרס בקבר יוסף
מאיר ברכיה, באדיבות מועצה אזורית שומרון, צילום: מאיר ברכיה, באדיבות מועצה אזורית שומרון

כ-2,000 בני אדם ביקרו הלילה (ה') בקבר יוסף שבשכם, בכניסה מיוחדת שאורגנה על ידי המועצה האזורית שומרון ואגודת "שכם אחד" - ותחת אבטחה כבדה של צה"ל וכוחות הביטחון. הכניסה תואמה מראש לרגל עשרת ימי תשובה.

עם כניסתם למתחם הקבר, הופתעו המבקרים לגלות כי מבנה הציון חולל בגראפיטי לאומני, כשעל קירות המבנה רוססו צלבי קרס. בתוך דקות נצבעו הכתובות במהירות בלבן והמוני המתפללים המשיכו לפקוד את קבר יוסף ולהתפלל כל הלילה. סליחות נאמרו ברוב עם ובמגוון נוסחים. בין היתר בלטו בנוכחותם הרב האזורי לשומרון הרב אליקים לבנון ורב היישוב יצהר הרב דוד דודקביץ'.

(צילום: מאיר ברכיה, באדיבות מועצה אזורית שומרון)


בהתייחס להשחתת מתחם הקבר אמר היום גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון, כי "רק ברברים מסוגלים לעולל דברים איומים כאלו. אנשים שמסוגלים לחלל בצורה פתולוגית כזו מקום קדוש כל כך אינם ראויים להיקרא בני אדם".

"מחבלי המשטרה הפלשתינית שמספרים בכלי התקשורת כי הם שומרים כביכול על מתחם הקבר כשכוחות צה"ל לא שם בין הכניסות, הוכיחו כי איבדו מזמן כל צלם אנוש. אלו אותם מחבלים במדים שרצחו את בן יוסף לבנת הי"ד, וכעת אפשרו לחלל את מבנה קבר יוסף בגראפיטי של סמלים נאציים - אולי אף עשו זאת בעצמם", הוסיף מסיקה, שציין כי "על מדינת ישראל לחזור לקבר יוסף, כפי שאפילו לפי הסכמי אוסלו האיומים אמור להיות. על מדינת ישראל להחזיר לעצמה את כבודה המחולל ולחזור להקים את האחיזה והישיבה בקבר יוסף".