ציפי חוטובלי על העדויות נגד סילבן שלום:"אין תחליף לתלונה במשטרה"

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי התייחסה לתלונות בגין הטרדות מיניות כנגד השר סילבן שלום ואמרה כי למרות הקושי להתלונן, אין תחליף למשטרה.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 20/12/15 12:43 ח בטבת התשעו

ציפי חוטובלי על העדויות נגד סילבן שלום:"אין תחליף לתלונה במשטרה"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי מתייחסת לראשונה להאשמות והעדויות לכאורה על הטרדות מיניות שביצע נגד השר סילבן שלום. לטענתה התפקיד של המשטרה הוא קריטי בנושא זה, ואי אפשר להאשים מישהו מבלי להגיש תלונה "למרות הקושי להתלונן, אין תחליף לתלונה במשטרה".

עוד הוסיפה חוטובלי כי אם הטענות נגדו נכונות, אין מקומו בכנסת "אם יתברר שהדברים נכונים, אין מקום לנבחרי ציבור שפגעו והטרידו נשים. לכן, כדי שהחשדות יתבררו חשוב שכל אישה שהוטרדה תדאג לפנות לרשויות החוק כדי שהדברים לא ישארו כעננות חשד ויבוררו עד תום". את הדברים אמרה הבוקר בראיון לגלי צה"ל.

במהלך הסוף השבוע הצטברו עוד עדויות נגד השר שלום, לאחר הפרסומים כנגדו בימים האחרונים. בערוץ 10 נחשף אמש כי אישה שעבדה תחתיו העידה על שני מקרים, שבה שלום הטריד אותה לטענתה מינית. אחד המקרים אירע לפני כשלוש שנים כשבמסגרת עבודה בלשכתו.

בערוץ 2 נחשפה אמש עדות נוספת של אישה שטוענת כי שלום הטריד אותה. לפי הדיווח, מדובר במקרה שהתרחש לפני ארבע שנים בלשכתו של השר שלום. "עד היום לא הרגשתי שום צורך לשתף ב'חוויה' שלי עם סילבן שלום, אבל כששמעתי בימים האחרונים את כל תיאורי הנשים שעברו הטרדות מיניות לכאורה על ידו, הבנתי שמדובר בדפוס פעולה, בשיטה שחוזרת על עצמה", סיפרה האישה.