ציפי חוטובלי ב'ציר הפיגועים' בירושלים: הפחד שולט בעיר

היום נערך סיור לחברי כנסת על ידי חבר מועצת העיר אריה קינג 'בציר הפיגועים' על תוואי הרכבת הקלה בירושלים. סגנית השר ציפי חוטובלי: "הבטונדות הן לעג לרש. יש לנקוט באפס סובלנות לכל גילוי אלימות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/11/14 14:24 טז בחשון התשעה

ציפי חוטובלי ב'ציר הפיגועים' בירושלים: הפחד שולט בעיר
דוברות, צילום: דוברות

סגנית שר החבורה ציפי חוטובלי, ח"כ יוני שטבון וחבר מועצת העיר ירושלים אריה קינג סירו היום (א') בתוואי הרכבת הקלה העובר בשכונות הערביות. הסיור בוצע תחת ליווי משטרתי צמוד זאת לאור המהומות ופיגועי הדריסה שהתרחשו על ציר זה.

חוטובלי ושטבון עלו על הרכבת בתחנת שמעון הצדיק, בה אירע פיגוע הדריסה בשבוע שעבר, נוכחו לראות כי הנוסעים הממתינים לרכבת נעמדים בצפיפות מאחורי הבטונודות או שנצמדים לגדרות הבטיחות. הנוסעים העידו כי בשל ההסלמה ישנה ירידה משמעותית במספר הנוסעים מהשכונות היהודיות בצפון העיר למרכזה. לדבריהם תושבי העיר חוששים שמא מחבל יעלה מהכביש ויפגע בעומדים בתחנה או שמא יקלעו למטח אבנים בעודם נוסעים ברכבת הקלה.

"הפחד שולט כיום במזרח ירושלים”, אמרה חוטובלי בעת הסיור. "הרכבת הקלה ריקה מנוסעים. הבטונדות הן לעג לרש. מי שרוצה להחזיר את הביטחון לירושלים חייב לאמץ את מורשתו של ג'וליאני בניו יורק - אפס סובלנות לכל גילויי האלימות, מעצר וענישה בחומרה של כל זורק אבנים וכן לרשת את מזרח העיר במצלמות לתיעוד כל פשע”.

חבר עדת חוץ וביטחון ח"כ יוני שטבון: "מי שצריך להסתתר ולהרגיש נרדף אלו ערבי מזרח ירושלים, השולחים את המפגעים ולא תשבי פסגת זאב ונווה יעקוב. כחבר ועדת חוץ וביטחון אמשיך לפעול בתיאום עם כוחות הצבא והמשטרה להעברת מוקד הפעילות ממגננה של בטונדות לפעילות מבצעית בתוככי השכונות הערביות.

חבר מועצת העיר אריה קינג: "מרכז העיר הוא המקום המסוכן כיום. ערביי מזרח ירושלים חושבים שמזרח העיר כבר בידהם מעבירים את המאבק למרכזה של ירושלים”.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן