"ציפינו להתנהגות אחרת מהמדינה, זה מכעיס ופוגע"

הרב יהודה עמיחי מתייחס בראיון לכיפה לפינוי מצפה "רוח חדשה" שהוקם לזכרו של בנו אחיקם. "מעציב שבשבוע שחל בו ט"ו בשבט אנחנו צריכים לדבר על דברים כאלו"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 01/02/15 16:59 יב בשבט התשעה

"ציפינו להתנהגות אחרת מהמדינה, זה מכעיס ופוגע"
דוברות קרית ארבע, צילום: דוברות קרית ארבע

הרוחות סוערות ביו"ש בימים האחרונים בשל הכוונה לפנות את מצפה 'רוח חדשה' שהוקם ליד שכונת גל שבקרית ארבע. הבוקר (א') נערך במקום פינוי אלים שבמהלכו כוחות המנהל האזרחי יחד עם המשטרה החריבו שביל היקפי של הגבעה. במהלך ההרס התפתחו עימותים חריפים במקום. במהלך האירועים עצרו השוטרים שלושה אחים בני 9, 12 ו-14 שמשפחתם מתגוררת בשכונת גל והיכו אותם מבלי שהם מאפשרים להם טיפול רפואי על אף החשש לשבר בידו של בן ה-14. רק לאחר מספר שעות שוחררו הנערים.

הרב יהודה עמיחי מגיב בראיון ל'כיפה' על האיום בפינוי המצפה שנבנה לפני כחודשיים לזכרו של בנו אחיקם שנהרג במהלך טיול בנחל תלם, סמוך ליישוב קרית ארבע, יחד עם חברו דוד רובין ולזכר רב סרן בניה שראל שנהרג במהלך 'צוק איתן'.

"אני מאוכזב, באופן עקרוני אני חושב שהנושא לא היה צריך בכלל להיות מועלה לדיון. לא מדובר באדמות פרטיות או משהו בסגנון הזה שמשהו יתבע אי פעם. מדובר באדמות סקר שאף אחד לא גר ולא יגור בהם, קצהו של הר. אינני מבין מדוע הדבר הזה מפריע לאנשים במנהל", אומר הרב עמיחי בכאב.

הוא מוסיף , כי "בנחל תלם עצמו, שם הם נרצחו הייתה אנדרטה, אחר כך הערבים באו ופירקו אותה וזה לא הרגיז אותנו כל כך כי ידענו שזה טבעם וכך הם נוהגים ולא ציפינו מהם למשהו אחר אך כשכוחות המדינה נוהגים כך זה מכעיס ופוגע".

"זה מעציב שבשבוע שחל בו ט"ו בשבט שמסמן חיבור לארץ אנחנו צריכים לדבר על דברים כאלה", אומר הרב עמיחי ומוסיף, כי שלושתם היו אוהבי ארץ ישראל שאין כמותם. "הם היו מכירים את הארץ לאורכה ולרוחבה וטיילו בה רבות. אחיקם הכיר את הארץ גם מלמעלה וגם מלמטה הוא היה מכיר מערות רבות וגילה תגליות רבות בארץ ישראל", סיפר הרב עמיחי.

"קראו למקום 'רוח אחרת' כי הרוח של שלושתם שיצאו מאותו בית המדרש הייתה רוח חדשה, רוח מרעננת, רוח שאומרת בואו נטייל בארץ נתחבר ונאהב אותה. בני אחיקם כתב ביומנו על בסיס אמרתו של וילנאי "בזעת רגלך תכיר ארץ" והוא הוסיף "בזעת אפיך תכיר ותאהב ארץ" שזה כבר צעד אחד קדימה", אומר הרב עמיחי.

הרב התייחס לעניין הטיולים והחיבור לארץ. "נכון שצריכים להיות זהירים, אך צריך לחזק את עניין הטיול בארץ ישראל שבגלל אברהם אבינו זכה בארץ כי טייל בארץ לארכה ולרוחבה".

"ט"ו בשבט זה זמן שצריך להתחבר לארץ דרך הטיולים ודרך אכילת הפירות ובמיוחד אכילת פירות 'אוצר הארץ' שנועדו לחזק את החיבור לארץ ישראל על ידי אכילת הפירות הקדושים. המדינה צריכה בימים אלו לחזק את נושא 'אוצר הארץ' ולרומם את אלו שטיילו בארץ ואהבו אותה ולא לפגוע בזכרם", סיים הרב עמיחי.