´צו 1´ מגיבים לנאמני תו"ע: ציניות ודמגוגיה של הקרן החדשה לישראל

את כרמלה מנשה גם הייתם מכנים 'מלשינון'? בארגון ´צו1´ מגיבים בחריפות להשוואה לשוברים שתיקה ואומרים: נשמח מאוד לסגור את העמותה, ביום שיוכח שהצבא מטפל ברצינות וללא משוא פנים בבעיות ולא מטייח ולא מסתיר את האמת

עמיחי אליהו אבישי גרינצייג, הרב עמיחי אליהו 18/08/16 08:44 יד באב התשעו

´צו 1´ מגיבים לנאמני תו"ע: ציניות ודמגוגיה של הקרן החדשה לישראל
יחצ, צילום: יחצ

תנועת נאמני תורה ועבודה החליטה להשוות את "צו 1" ל"שוברים שתיקה". צו 1 לטענתם היא מחתרת נגד הצבא שמנסה להרוס אותו ואת לכידותו.

כמה ציניות וכמה דמגוגיה יש בדבריהם של נאמני תורה ועבודה, שהם עצמם מתקיימים ותלויים בחסדיה של הקרן החדשה לישראל, הספונסרית של שוברים שתיקה ותנועות שמאל קיצוני נוספות.

ולגופם של דברים ההשוואה היא זולה ושקרית. אנו יודעים על מאות חיילים ואף קצינים שנשפטו והוכרחו לגלח זקנם בניגוד לצו מצפונם ובניגוד למובטח ולמוסכם על ידי ראשי הצבא.

הדברים מבוססים בעדויות שנמצאו נכונות ובמסמכים אותנטיים רבים. לעומת זאת, שוברים שתיקה עסוקים בסילוף העובדות ובהוצאת דיבת חיילינו ומדינתנו בפני אויבי ישראל בחו"ל. הם אימצו את הנרטיב של החמאס ואש"ף. המטרה של שוברים שתיקה היא להכפיש ולהחליש. לא זו דרכנו.

פורום רבנים צבאיים במיל' פנה עשרות פעמים לסגן שר הביטחון בדרישה שיסייע לחיילים שזכויותיהם נרמסות שלא בצדק. הם עשו כל שביכולתם לפתור את המצוקה והעוול בתוך הצבא - אך לא קיבלו מענה.

גם אנו ניסינו ועודנו מנסים לפתור את הקונפליקט בתוך צה"ל. אנו מעוניינים שתיעשה בדיקה מעמיקה וכנה. אנו דורשים שהרבנים הצבאיים לא יהיו קשורי ידיים ורגליים ויוכלו לסייע בהגנה על זכויות החייל הדתי והמסורתי.

לאחר שכלו כל הקיצין, לא נותרה לנו ברירה אלא לפוצץ את הסיפור ולהוציאו לידיעת העם בישראל. לא רצנו לדנמרק ולשווייץ לספר על פשעי מלחמה. כלי תקשורת שבדקו בכנות את טענותינו מצאו שהדברים מדויקים.

אנו נשמח מאוד לסגור את העמותה, ביום שיוכח שהצבא מטפל ברצינות וללא משוא פנים בבעיות ולא מטייח ולא מסתיר את האמת. אנחנו רוצים לתקן ולא לקלקל, לבנות ולא להרוס.

ורק לסיום אשאל: האם עבודתה העיתונאית של כרמלה מנשה איננה דומה למלשינון? האם מישהו היה מרשה לעצמו לקרוא לה כך? אך כבר ידוע שמה שמותר לכרמלה מנשה ולקול ישראל, אסור לשומרי המסורת בישראל. הקול שלהם מושתק.

ההשוואה ל"שוברים שתיקה" מוטב לה שלא הייתה נעשית. מומלץ להתמודד עם טענותינו הצודקות ולא לברוח מהדיון באמצעות כינויי גנאי שלא תורמים לדיון אלא מסיטים אותו.

אנחנו בארגון 'צו 1' שמחים להיות בצד השני של המתרס מהארגונים שבהם תומכת הקרן החדשה לישראל שמקעקעת את הזהות היהודית : שוברים שתיקה, נאמני תורה ועבודה ותעיוש. אם אלו ברי הפלוגתא שלנו אנחנו כנראה בדרך הנכונה.