צו הריסה למצפה לזכר בניה שראל

למרות תחנוני המשפחות: המצפה ´רוח אחרת´ שהוקם לזכרו של רב סרן בניה שראל שנהרג ב´צוק איתן´ ולזכר דוד רובין ואחיקם עמיחי יהרס בימים הקרובים בהוראת שר הביטחון

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 22/01/15 01:09 ב בשבט התשעה

צו הריסה למצפה לזכר בניה שראל
דוברות קרית ארבע, צילום: דוברות קרית ארבע

צו הריסה הוצא למצפה "רוח אחרת", שהוקם לפני כמה חודשים על ידי חבריהם ולזכרם של רב סרן בניה שראל, מפקד פלוגת הסיור של גבעתי שנהרג ביום "שישי השחור" ברפיח במהלך מבצע "צוק איתן", ושל שני חיילי צה"ל דוד רובין ואחיקם עמיחי שנרצחו בדצמבר 2007 כשטיילו בנחל תלם. המצפה שהוקם בשכונת "גבעת גל", נמצא בסמוך לאזור התעשייה של קריית ארבע, הצופה אל דרום הר חברון.

הצו הוצא בהוראת שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והמנהל האזרחי נערך להרוס את המקום באופן מיידי. הסיבה הרשמית היא שהתל נבנה על אדמות סקר, מחוץ לתב"ע של קריית ארבע-חברון, ולכן ניתן לו צו הריסה מידי.

למרות בקשות משפחות הנופלים שהועברו למנהל האזרחי, ההחלטה להרוס את המקום צפויה לצאת אל הפועל כאמור כבר בימים הקרובים.

כזכור, לפני חודשיים וחצי הוקם מצפה רוח אחרת בטקס רשמי בו השתתפו משפחות הנופלים וחבריהם, הרב דוב ליאור וראש המועצה מלאכי לוינגר.

למרות הכאב והצער מדובר בהחלטה צפויה למדי שכן הקמת האנדרטה במקום לא נעשתה על פי החוק אלא באופן עצמאי וללא האישורים הנדרשים.

מהמנהל האזרחי נמסר בתגובה, כי "האנדרטה הוקמה באופן לא חוקי על קרקע פרטית במאחז חוות גל. המנהל האזרחי ישמח לסייע במציאת מקום חלופי ראוי וחוקי להקמת האנדרטה".