צו הוצאה להורג נגד מוכר בית המכפלה

הרשות הפלסטינית החליטה להוציא צו הוצאה להורג נגד איש הקש שרכש את בית המכפלה שבחברון ובכך אפשר את מכירת הנכס. ח"כ אלקין ואלדד: "יש לפעול להצלת חייו"

חדשות כיפה אורי פולק 15/04/12 10:32 כג בניסן התשעב

צו הוצאה להורג נגד מוכר בית המכפלה
myahya-cc-by-sa, צילום: myahya-cc-by-sa

הרשות הפלסטינית החליטה להוציא צו הוצאה להורג כנגד איש הקש שרכש את בית המכפלה בחברון ובכך אפשר את מכירת הנכס לידי הישראלים הטוענים כעת לבעלות על הבית.

העיתון "מקור ראשון" דיווח כי מוחמד אבו שהלה הפלסטיני עבר באחרונה הליך משפטי מזורז שכלל שתי חקירות מטעם הרשות הפלסטינית. בחקירה הראשונה הוא הצליח לעמוד ולא לחשוף את פרטי העסקה. בחקירה השנייה הוא נשבר והודה כי גויס למוסד ב-2006 ושהוא הופעל בעבר על-ידי ישראל. אבו שהלה, שהיה על פי הדיווח קצין לשעבר במנגנוני הביטחון הפלסטינים, קיבל כסף עבור רכישת בית המכפלה, וביצע את הרכשה עבור הבית עבור גוף יהודי.

בשלב זה, צו ההוצאה להורג נגד אבו שהלה ממתין לחתימתו של יו"ר הרשות אבו מאזן, אשר חתימתו תאשר למעשה את הוצאתו לפועל של גזר הדין. בעבר וחרף הלחץ הבין-לאומי, הוציא אבו מאזן מספר צווי הוצאה להורג, מטעמים דומים.

חברי זאב אלקין ואריה אלדד ציינו היום כי "גזר דין מוות שהטיל בית המשפט פלשתיני על אדם שכל פשעו הוא מכירת בית ליהודים בחברון, מעיד על טיבה וטבעה האנטישמי של הרשות. אך סמלי הוא שגזר דין זה ניתן בפתחו של השבוע בו מצוין יום השואה". לדבריהם, גזר הדין מעיד על רכישת הבית ומסירתו ועל כן הם קוראים לראש הממשלה נתניהו "לפעול בנחרצות נגד החוק הפלסטיני האנטישמי, הן באמצעות הצלת חייו של הנדון למוות, והן באמצעות החזרת הרוכשים היהודים לבית אותו רכשו כדין".