צו בהפתעה: מאות בני ישיבות גוייסו מוקדם מהמתוכנן

מאות מתלמידי ישיבות ההסדר קיבלו במפתיע צווי גיוס לחודש הקרוב, בניגוד לסיכום המקובל עם איגוד ישיבות ההסדר, לפיו יגוייסו רק בקיץ. באיגוד המומים: "זה נפל עלינו כרעם ביום בהיר"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/02/13 10:49 א באדר התשעג

צו בהפתעה: מאות בני ישיבות גוייסו מוקדם מהמתוכנן
יאיר קראוס, צילום: יאיר קראוס

מאות בני ישיבות ההסדר קיבלו בימים האחרונים צווי גיוס לחודש הקרוב, הרבה לפני המועד המתוכנן מבחינתם. התלמידים שקיבלו את הצווים לא היו רשומים במסלול ה“הסדר“, כיוון שהם טרם התחיילו לצה“ל - תהליך שמתרחש ברוב הישיבות רק בתום השנה הראשונה בישיבה. בעבר הושג סיכום בין איגוד הישיבות וצה"ל לפיו ישלחו צווים לקיץ, בהנחה שעד אז יוסדר מעמדם של תלמידי ההסדר בחוק.

ההחלטה לגייס את התלמידים במפתיע, כבר בחודש מרץ הקרוב, עוררה זעם בקרב ”איגוד ישיבות ההסדר“ אשר טען כי לא ייתכן שדווקא צעירים דתיים-לאומיים, שמעוניינים לתרום למדינה ולשאת בנטל, ייפגעו בעקבות החלטות מנהלתיות בעוד אחיהם החרדים, להם אין שום כוונה להתגייס, נשארים בישיבות ללא שום הפרעה.

איתן עוזרי, מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר, הסביר כי בכוונת האיגוד להלחם לביטול המהלך וכי בצה“ל אמרו לאנשי האיגוד כי גיוס התלמידים ששמותיהם יועברו לצבא יידחה עד הקיץ. "זה נפל עלינו כרעם ביום בהיר. מדובר בתלמידים שרצו ללמוד כשנה עד שלוש שנים, ולאחר מכן להתגייס - והם בוודאי לא במצב בו הם יכולים להתגייס עכשיו", אמר עוזרי לגלי צה“ל.

מדובר צה"ל נמסר כי "בשל צרכי כוח אדם, זומנו לגיוס בחודש מארס מועמדים לשירות שסיימו את לימודיהם בקיץ 2012 ושאינם רשומים בצה"ל עד כה ב'מסלול הסדר'. מעמד מסלול ההסדר לא יפגע וכל מקרה גיוס נבחן לגופו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן