צהר על הרב יוסף: זורה חול בעיני הציבור

זעם בציונות הדתית בעקבות דבריו של הרב יצחק יוסף נגד רבני הציונות הדתית המתירים עליה להר הבית. אורית סטרוק: מוחה על הפגיעה בכבודם של גדולי רבני הציונות הדתית

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/11/14 13:43 יד בחשון התשעה

צהר על הרב יוסף: זורה חול בעיני הציבור
פלאש 90, צילום: פלאש 90

זעם בציונות הדתית בעקבות דבריו של הרב הראשי יצחק יוסף נגד רבני הציונות הדתית המתירים עליה להר הבית, ועל כך שאמר כי העולים להר אשמים בכך שנהרגים יהודים.

ארגון רבני צהר מגיב לדברים ואמר כי "מבלי להיכנס לעמדה ההלכתית של ההיתר לעלות להר בימינו ומבלי לקבוע עמדה הלכתית בדבר: גדולי התורה של הציונות הדתית אינם זקוקים להכשר והסכמות של אף אחד.

"במקום להאשים את הרוצחים, האצבע מופנית אל הקורבנות", תוקפים בארגון הרבנים. "לומר שכשרבנים נכנסים למקומות בהם אין מיתה בידי שמים זו זריית חול בעיני הציבור. גם מי שסובר שאסור להיכנס להר הבית בוודאי יסכים שהריבונות על המקום המקודש ביותר לעם היהודי צריכה להיות בידי מדינת ישראל"

גם חברת הכנסת אורית סטרוק, אשר רבה, הרב דב ליאור, מתיר עליה להר הבית, הגיבה בזעם לדברים. "צר לי על הדברים. אני מוחה הן על האשמת יהודים במעשי ההסתה והרצח של המחבלים הערבים, והן על הפגיעה בכבודם של גדולי רבני הציונות הדתית, שהעולים להר הבית בטהרה פועלים לאור פסקי ההלכה שלהם. הציבור הדתי לאומי מאז ומעולם נשמע לרבותיו ופועל על פיהם". חברת הכנסת סטרוק הוסיפה כי "אני עצמי לא עולה להר הבית, בשל הוראת כבוד הרב ליאור שליט"א לגבי עלית נשים".

סגן שר החינוך אבי וורצמן: "האמירה של הרב הראשי, לפיה העולים להר הבית הם האשמים במעשי הרצח והפגיעה הנוראיים שחווינו בימים האחרונים, מבטאת בתמצית את התפיסה הגלותית שממנה סבל עם ישראל במשך כל שנות ההיסטוריה, בה תמיד הקורבן היה אשם במצבו. למרות כל הקשיים, הכאב הנורא על כל טיפת דם שנשפכת והבטן שמתהפכת למראה הונדליזים והפרעות על ההר, תמיד נזכור- עם ישראל חזר לארצו, חיילי צה"ל שיחררו את ירושלים, הר הבית בידנו ועברו הימים שבהם היהודים אשמים בכל".