צהר נגד הרב טאו: "הוא מנותק מהישראליות ומהציונות הדתית"

ב"צהר" תקפו את נשיא "הר המור" בעקבות הביקורת שמתח עליהם בכיפה וטענו כי התבטאויותיו מהוות "המשך ישיר לפילוג שהוביל במרכז הרב ולפגיעה בכבודו של הרב שפירא זצ"ל"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 17/12/13 13:46 יד בטבת התשעד

צהר נגד הרב טאו: "הוא מנותק מהישראליות ומהציונות הדתית"
cc-by-מיכאלי, צילום: cc-by-מיכאלי

בארגון רבני ”צהר“ מגיבים היום (ג‘) לדבריו של הרב צבי טאו, שנחשפו אתמול בכיפה, במסגרתם הוא מתח ביקורת נוקבת על מדיניותו של השר נפתלי בנט בענייני דת ומדינה וקרא לתלמידיו לצאת למחאה ציבורית נגד ”הבית היהודי“, לרבות חסימת כבישים.

ב“צהר“ התייחסו במיוחד לדבריו של הרב טאו נגד רבני הציונות הדתית, שכן בשיעור טען הרב טאו כי רבני הציונות הדתית שממשיכים לתמוך במפלגה, עושים זאת מתוך פחד: ”רבנים לא פורשים מהמפלגה הזו, הם מוחים ומוחים, אבל מה זה יעזור למחות אם אתה נמצא בפנים. מפחדים, זו המילה, כולם מפחדים שלא יקבלו את התקציב של החודש הבא מאדון בנט, כולם מפחדים. ככה אפשר לשמור על המדינה, אם כולם מפחדים?“.

בארגון טענו כי ”דבריו החמורים של הרב טאו כנגד צבור של מאות רבנים המוסרים את נפשם מדי ערב על מנת לקרב את עם ישראל למורשתו ולמען מניעת התבוללות במדינת ישראל, מבטאים את הנתק החמור שגזר על עצמו מהחברה הישראלית בכלל ומרבני הציונות הדתית בפרט“.

ב“צהר“ אמרו כי ”התבטאות זו מהוה המשך ישיר לפילוג ולפגיעה בכבודו של מו"ר הרב הראשי לישראל וראש ישיבת מרכז הרב, הרב אברהם שפירא זצ"ל. רבני צהר יחד עם כל רבני ישראל מחוייבים לכל פסיק בהלכה, עסוקים לילות כימים בשמירה על העם היהודי בארצו על כל גווניו ואמונותיו“.

רבני ”צהר“ הדגישו כי הם ימשיכו ”בדרכם של רבותינו הרב קוק זצ"ל והרב צבי יהודה זצ"ל להרבות באהבה ואמונה ולקרב את ישראל לאביהם שבשמים“.