צהר לרה"מ: לא לסחטנות פוליטית

לקראת הדיון בוועדת החוקה בעניין חוק הגיור קוראים בארגון רבני צהר לראש הממשלה שלא להיגרר אחרי הסחטנות הפוליטית של העסקנים החרדים, ולא להפיל את חוק הגיור

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/10/14 11:15 ב בחשון התשעה

צהר לרה"מ: לא לסחטנות פוליטית
קובי גדעון לעמ, צילום: קובי גדעון לעמ

מחר (ב'), יום פתיחת מושב החורף של הכנסת, ייערך דיון דחוף בוועדת החוקה בנושא חוק הגיור. בשבוע שעבר הודיע ראש הממשלה לגורמים פוליטים כי החליט שלא לתמוך בחוק זאת לאחר שכחודשיים לפני כן הבטיח לארגון רבני צהר שפועלים להעברת החוק כי הוא יתמוך בחוק וייעשה מאמצים להעביר אותו בכנסת.

בתגובה לכך ורגע לפני הדיון הדחוף הוציא ארגון רבני צהר הודעה חריפה בה קרא לראש הממשלה להסיר התנגדותו לחוק הגיור כהחלטת ממשלה. "ארגון רבני צהר קורא לראש הממשלה שלא להיגרר אחרי הסחטנות הפוליטית של העסקנים החרדים לחזור בו ולהביא את חוק הגיור להחלטת הממשלה בישיבתה הקרובה".

"דחיית ההחלטה על ידי הממשלה משמעותה, הפקרת מאות אלפי עולים ממדינות חבר העמים ומתן יד להתבוללות רחבת היקף בתוך מדינת ישראל", אומרים רבני צהר.

בארגון רבני צהר מזכירים כי ראש הממשלה התחייב בפגישה עם רבני הארגון כי ההחלטה תאושר בממשלה ללא דחיות. "אסור ששיקולים פוליטיים צרים יפגעו בצביונה היהודי של המדינה" אומרים בארגון.