"צהר" ללבנת: תפעלי למען נעמה שפיר

הרב דוד סתיו קרא לשרת התרבות לסייע באופן דחוף לשחקנית הכדורסל הדתייה, המבקשת לשחק בצניעות באליפות אירופה. "החלטתה תואמת את עמדת ההלכה ואנו גאים בה"

חדשות כיפה אורי פולק 15/06/11 13:55 יג בסיון התשעא

"צהר" ללבנת: תפעלי למען נעמה שפיר
איגוד הכדורסל הישראלי, צילום: איגוד הכדורסל הישראלי

ארגון רבני "צהר" קורא היום (ד') לשרת התרבות, לימור לבנת, לפעול למען שחקנית הכדורסל הדתייה, נעמה שפיר, ולאפשר לה חרף החלטת פיב"א - לשחק באליפות אירופה תוך שהיא לובשת חולצה מתחת לגופיית המשחק הרשמית, זאת מתוך התחשבות בצרכיה הדתיים.

בית הדין לערעורים של פיב"א הודיע היום (רביעי) באופן סופי על דחיית עתירת איגוד הכדורסל בישראל בעניינה של שחקנית הנבחרת הלאומית הדתייה, נעמה שפיר, שדרשה לשחק באליפות אירופה תוך שהיא לובשת חולצה מתחת לגופיית המשחק - מטעמי צניעות.

כפי שדווח בכיפה, נעמה שפיר, שחקנית הכדורסל הדתייה המשחקת בשורות נבחרת ישראל ואמורה להתמודד באליפות אירופה הנפתחת בעוד כחודש, מתעקשת שלא לעלות על הפרקט אם לא ירשו לה ללבוש חולצה מתחת לגופיית המשחק. בעקבות הדיווח בכיפה, כבר הודיעה שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, כי בכוונת משרדה להתערב למענה של שפיר, כדי לאפשר לה לשחק כרצונה.

במכתב שהעביר הרב דוד סתיו, יו"ר "צהר", נכתב כי "כפי הידוע לך היטב, רבני צהר אינם חשודים כמי שמתעקשים לאחוז בחומרות הלכתיות תוך התעלמות מהמציאות ומורכבותה. דווקא משום כך ראינו לנכון להביע את תמיכתנו ההלכתית המלאה בהחלטתה של נעמה שלא לשחק בגופיה, ואת סלידתנו מחוסר הרגישות של פיב"א לצרכיה הדתיים".

הרב סתיו טוען כי "החלטתה של נעמה תואמת בצורה ברורה את עמדת ההלכה, ואנו גאים במחיר שהיא מוכנה לשלם כיהודיה עבור עקרונותיה". מאידך, מסביר הרב סתיו, כי "לא יעלה על הדעת כי נבחרת ישראל וממשלת ישראל יתנו יד לאפליית שחקנית יהודיה רק בשל הקפדתה על מסורת ישראל. אנו קוראים לך בבקשה לעשות כל מאמץ לאפשר לנעמה לממש את יכולותיה, לתרום לנבחרת ישראל, ולייצג את ערכי ישראל".