צהר לבנט: שחרר את טבעת החנק החרדית שלפתה את מערך הגיור

צהר קורא לשר נפתלי בנט ולסגן השר הרב אלי בן דהן שלא לחסום את חוק הגיור העומד בימים אלו לדיון. "אם הבית היהודי לא תגלה מנהיגות היא תישא באחריות להמשך שיתוק מערך הגיור

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/03/14 09:49 יז באדר ב'

צהר לבנט: שחרר את טבעת החנק החרדית שלפתה את מערך הגיור
כיפה, צילום: כיפה

ארגון רבני צהר קורא לשר הדתות נפתלי בנט ולסגנו ח"כ הרב אלי בן דהן להבין כי סוגיית הגיור היא אחת הסוגיות החשובות והדחופות העומדות לפתחה של מדינת ישראל, והמשך דחיית הטיפול בה מסכן את עתידו.

ארגון רבני צהר דורש מהשר בנט ומחברי הבית היהודי לגלות מנהיגות ולהתמודד עם הקשיים שעמדו בפני 'מערך הגיור' עד הלום. "על השר בנט כשר הדתות, ועל מפלגת 'הבית היהודי, ליטול את האחריות הלאומית שהונחה על כתפיהם, ולשחרר את טבעת החנק החרדית שלפתה את מערך הגיור, המצב הנוכחי, בו במדינת ישראל מתגיירים 2,000 איש בלבד בשנה, לא יכול להמשיך"

"אנו מזהירים כי אם מפלגת הבית היהודי לא תגלה מנהיגות ותפתור את הבעיה היא תישא באחריות להמשך שיתוקו של 'מערך הגיור", מוסיפים בארגון.

בצהר מברכים את יוזם החוק, ח"כ אלעזר שטרן, את יו"ר ועדת חוקה ח"כ דוד רותם ואת יו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין, שמקדמים את החוק.

"חשוב להדגיש כי מטרת החוק המוצע היא לגייר על פי ההלכה, על ידי רבני ערים ודיינים מוסמכים. אנו רוצים להזכיר לשר בנט את הפסילה הגורפת של גיורם של אלפי המתגיירים שגוירו על ידי הרב דרוקמן ואת עיכוב אישורם של מתגיירי צה"ל על ידי הרבנות הראשית".

"השר בנט, נבחרתם כדי לשנות מגמה במדינת ישראל, אל תמשיכו במדיניות השיתוקים".