"צהר": הוכח כי אין סיכוי להתמודדותו של הרב אריאל

בארגון רבני "צהר" הגיבו לקריסת ה"דיל" של הרב חיים דרוקמן ואמרו כי הוא "מוכיח מעל לכל ספק סביר כי שינוי החקיקה אינו אפשרי". בארגון קראו לציבור לתמוך במועמדותו של הרב סתיו לתפקיד הרב הראשי

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 26/05/13 17:41 יז בסיון התשעג

"צהר": הוכח כי אין סיכוי להתמודדותו של הרב אריאל
?, צילום: ?

ארגון רבני ”צהר“ פרסם היום (א‘) הודעה לעיתונות, בעקבות נפילת ה“דיל“ של הרב חיים דרוקמן להרצתו של הרב יעקב אריאל לרבנות הראשית, לפיה ”הוכח מעל לכל ספק סביר כי שינוי החקיקה באמצעות חוק עמאר-אריאל, אינו אפשרי ולמעשה אין יכולת להוביל את התמודדות הרב אריאל להיות רבה הראשי של ישראל“.

בארגון הרבנים ציינו כי הם פועלים בשנה האחרונה על מנת לערוך שינוי ברבנות הראשית,“הנדרש הינו חבל הצלה לתדמיתו של מוסד הרבנות, וכנגזרת מכך להצלת העם היהודי מהתבוללות ומפגיעה אנושה ביחס בין אזרחי המדינה להנהגתה הדתית - אמונית. כחלק מאותו שינוי מחויב המציאות כתבו הרב יעקב אריאל והרב דוד סתיו את תוכנית ג' אלול לשינוי הרבנות הראשית, יוזמה שזכתה לתמיכה וברכה בקרב כלל הציבור ובקרב רבני הציונות הדתית על כל מגזריהם“. ב“צהר“ ציינו כי ”בתחילת הדרך, לפני כשנה, היינו הראשונים לבדוק את האפשרות לבחירת הרב יעקב אריאל לרב ראשי לישראל והתברר לנו כי מהלך זה אינו אפשרי פוליטי, משפטי ומעשי“.

אין סיכוי להתמודדות, הרב אריאל (צילום: יחצ)

”אנו קוראים לכל הציבור שמאמין בחשיבות מעמד הרבנות לקיומה של המדינה היהודית לפעול בכל כוחו לבחירת הרבדוד סתיו, יו"ר הארגון ורב העיר שהם. הרב סתיו, החתום על תוכנית השינוי, הקדיש את חייו ופועל שנים ארוכות למען הנחלת יהדות במאור פנים לאזרחי ישראל, בין היתר באמצעות ארגון צהר, ומחויב לנושא בכל מאודו. בשל כך הוא יצליח להיות האיש שיחזיר את האמון של הציבור היהודי בישראל ברבנות הראשית ויהפוך אותה לגוף מרכזי בשלטון המדינה“, נמסר מ“צהר“.

עוד ציינו בארגון כי ”בחירתו של הרב סתיו אינה מובנת מאליה, אבל הרתמות של כל הגופים המאמינים במדינה היהודית והדמוקרטית יכולה לתת את התקווה לשינוי פניה של הרבנות הראשית. אנחנו נפעל בציבור הישראלי, בעולם התורני ובין חברי הגוף הבוחר על מנת שהתקווה הזו תהפך למציאות בעוד חודשיים ימים“.

גם בתנועת ”נאמני תורה ועבודה“ ברכו היום את הממשלה על ביטול החוק ואמרו כי ”הדבר יסלול את הדרך להרחבת הגוף הבוחר ולהתחדשות ושינוי בתחום הרבנות ושירותי הדת. העיקרון חייב להיות: הרבנות צריכה לתת שירותי דת לכלל הציבור, ולכן חשוב שבגוף הבוחר ישבו נציגי הציבור לכל גווניו וכן שיינתן בו ייצוג משמעותי לנשים, והם אלו שיבחרו את הרבנים הראשיים“.

בתנועה הדגישו כי ”מדינת ישראל זקוקה להנהגה רבנית המחוברת להוויה הישראלית ומחוייבת לכלל הציבור כחלק מראיית ההלכה כדבר המחובר לעולם. לשם כך תהליך מינוי הרבנים הראשיים חייב להיות תהליך אמיתי בו מיוצגים חלקים רחבים ככל שיותר בציבוריות הישראלית. התהליך שבו רבנים "מטעם" ממנים רבנים אינו נכון לחיזוק התורה בישראל והוא לא מה שרוב הציבור הישראלי, ובתוכו הציבור הציוני דתי, מבקש“.