צה"ל ממליץ: שחרור אסירים, העברת נשק לרשות והקלות במסחר

בצל גל הטרור, צה"ל ממליץ על שורה של הקלות לפלסטינים לצורך 'הרגעת הרוחות'

חדשות כיפה נריה כנפו, כיפה 25/11/15 19:52 יג בכסלו התשעו

צה"ל ממליץ: שחרור אסירים, העברת נשק לרשות והקלות במסחר
אילוסטרציה:Abir Sultan, פלאש 90, צילום: אילוסטרציה:Abir Sultan, פלאש 90

בצל גל הטרור קצינים בכירים בצה"ל מדווחים כי כוחות צה"ל ביו"ש נערכים לחודשים ארוכים של אלימות וטרור פלסטינים, אם כי עדיין מסרבים לקרוא לזה 'אינתיפדה' אלא 'התקוממות מוגבלת'. בתוך כך מדווח הצבא גם על סיכול פעולות טרור יהודי בשבועות האחרונים.

במקביל לכך, צה"ל מעביר לאחרונה שורה של המלצות לדרג המדיני, שמטרתן להקל על חיי הפלסטינים ובכך לצמצם את ההתקוממות. בין ההמלצות - אספקת נשק ותחמושת למשטרת הרשות הפלסטינית, שחרור אסירים, הקלות במעבר סחורות והגדלת היקף אישורי העבודה לפלסטינים בתוך הקו הירוק. הגדלת ההיתרים להעסקת עובדים פלסטינים תיהיה על סמך מאגר עובדים ולא על פי בקשת קבלנים מתוך הקו הירוק כפי שקורה כרגע.

על פי נתונים שמסר הצבא, בכל יום מתרחשים כ-15 אירועים של הפרות סדר, ובספי שבוע מגיע מספר האירועים לכ-40. צה"ל מדווח על סיכול של 99% מהפיגועים שמתוכננים מראש על ידי גורמים וזרועות צבאיות בגדה והצבא אף עוקב אחרי הרשתות החברתיות, לאיתור מפגעים פוטינציאלים.

22 בני אדם נרצחו ו200 נפצעו בפחות מחודשיים, בגל הפיגועים האחרון. 7 מתוכם נרצחו במהלך השבוע האחרון. נוסף על כך, באירועים הללו הגיע מספר נגעי החרדה לכמעט 100. סך הכל, כ-300 פצועים בדרגות שונות, החל מנפגעי חרדה ועד פצועים בפציעות קשות.

בפיגוע דקירה שהתרחש היום (ד) סמוך לבית חגי נפצע באורך קשה חייל צה"ל. הפיגוע אירע במהלך בידוק רגלי שגרתי של פלסטינים. פלסטיני שעבר את הבידוק, דקר צעיר ישראלי בצווארו. חיילים שזיהו את המחבל ירו לעברו ופצעו אותו קשה. הבוקר דווח גם על ירי לעבר רכב ישראלי סמוך למערכת המכפלה.

(צילום: דוברות מועצה אזורית הר חברון) זירת הפיגוע היום

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן