צה"ל מוסיף תאריך עברי לזימונים וצווי הגיוס

עד כה נשלחו הזימונים הרשמיים ל"צו ראשון" ללא תאריך התייצבות עברי. משה הלר, המתגייס לצה"ל, פנה למשרד מבקר המדינה – שחייב את צה"ל לעדכן מעתה ואילך גם בתאריכים עבריים

חדשות כיפה אורי פולק 10/01/12 09:38 טו בטבת התשעב

צה"ל מוסיף תאריך עברי לזימונים וצווי הגיוס
דוצ, צילום: דוצ

בעקבות פניית מועמד לשירות ביטחוני, החליט צה"ל לפרסם תאריכים עבריים על הזימונים הנשלחים למתגייסים, זאת לאחר התערבות מבקר המדינה בנושא.

משה הלר, תושב ירושלים, קיבל לפני מספר חודשים צו ראשון הקורא לו להגיע ללשכת הגיוס. הלר, שגילה כי על המכתב מופיע תאריך לועזי בלבד, שלח מכתב תלונה למפקד לשכת הגיוס, סא"ל איציק אוחנה. "זימון זה מזמן אותי לתאריך לועזי ללא צרוף תאריך עברי כחוק. האם ככה צבא ישראל מתנהג ללא כל כבוד עצמי? ללא ציון תאריך התייצבות עברי? איך אוכל לשרת בצבא שאיננו מכבד את לוח השנה העברי?", תהה הלר במכתב שהתפרסם באתר "הקול היהודי".

בלשכת הגיוס דווקא הגיבו בחיוב לפנייתו של הלר וטענו בתגובה אליו כי פנייתו "הועברה לבחינת הגורמים המוסמכים אשר מצאו לנכון לעשות למען הוספת ציון תאריך עברי לצווי הקריאה להתייצבות להליכי הגיוס".

הלר לא הסתפק בכך ופנה אף למשרד מבקר המדינה, בתלונה על התנהלות לשכת הגיוס. במשרד המבקר הסבירו כי מבחינה חוקית, "אכן תקנון שירות המדינה קובע כי יש לציין על כל מכתב את תאריך חתימתו העברי והלועזי. לא מצאנו התייחסות לנושא אופן ציון תאריכים מוזכרים בתוך המכתב".

במשרד מבקר המדינה קראו לצה"ל לפעול למען הוספתו של תאריך עברי, וציינו כי "מכל מקום, לאור המענה שקיבלת מצה"ל ולפיו בעקבות פנייתך הוחלט לפעול למען הוספת תאריך עברי לצווי הקריאה להתייצבות הליכי גיוס, פנינו לצה"ל בבקשה להתעדכן בדבר פעולתם בנושא ואנו ממתים לתשובתם".

נכון לעכשיו, צה"ל עדכן את משרד מבקר המדינה בכך ש"הליך ההוספה של תאריך עברי החל להתבצע זה מכבר ויושלם בראשית שנת העבודה הקרבה". למעשה, "בצווי הקראה לשירות כבר מופיע תאריך עברי בצמוד לתאריך הלועזי ובאשר לצווי ההתייצבות מקווים בצה"ל, כי יעלה בידם לערוך את השינוי כבר בשנת העבודה הבאה".