צה"ל ישלול פטור מגיוס לדתל"שיות

ועדת החוץ והביטחון אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הנוסח המעודכן המאפשר לבטל את מתן הפטור לגיוס בנות שהצהירו הצהרת דת שקרית

חדשות כיפה אורי פולק 07/02/12 18:08 יד בשבט התשעב

צה"ל ישלול פטור מגיוס לדתל"שיות
volantwish-cc-by, צילום: volantwish-cc-by

הוועדה המשותפת לוועדת החוץ והביטחון וועדת חוקה, אישרה היום (ג') לקריאה שנייה ושלישית את הנוסח המעודכן להצעת החוק הממשלתית, המאפשרת לבטל את מתן הפטור לגיוס בנות שהצהירו הצהרת דת שקרית.

החלטת הוועדה מהווה הקשחה משמעותית ביחס לנוסח הקודם, שאפשר לבנות חילוניות רבות להתחמק משירות צבאי בקלות רבה יותר, באמצעות הצהרת דת שקרית שהעניקה להן פטור מגיוס אותו לא ניתן היה לבטל.

על פי הצעת החוק העדכנית, בת המצהירה על אורך חיים דתי תהיה זכאית לקבל פטור משירות צבאי ובלבד שהיא תעמוד בהצהרתה במשך שנתיים. עד כה, המועמדות לשירות ביטחוני כלל לא נדרשו לכך. כמו כן נקבע כי כל בת תחויב לעדכן את הצבא על שינוי באורח חייה הדתי, כך שאם היא החליטה לחזור בשאלה, הרי שניתן לבטל את פטור הגיוס שלה.

לפי נתוני אגף כוח האדם בצה"ל, שיעור הנערות שאינן מתגייסות כיום לצה"ל עומד כיום על כ-45%, כשכ-80% מהן משתחררות משירות באמצעות מטעמי דת, ובכ-8% מהמקרים מתברר כי מדובר בהצהרה כוזבת. בצה"ל מקווים כי עדכון הנהלים יביא להתגייסות נרחבת יותר של נשים לצה"ל.


👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן