צה"ל יפעל לעידוד גיוס בנות דתיות לצה"ל

היועץ המשפטי הציע והממשלה אישרה: צה"ל יחוייב לפעול לעידוד הגיוס מקרב הנשים הדתיות. עוד הוחלט כי שאלת הארכת השירות הפעיל במסלול ה"הסדר" תבחן מחדש

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/13 15:43 כא באב התשעג

צה"ל יפעל לעידוד גיוס בנות דתיות לצה"ל
volantwish-cc-by, צילום: volantwish-cc-by

הממשלה החליטה היום (א‘) לעודד את גיוסן של נשים דתיות לשירות בצה“ל. בדיון שהתקיים בממשלה ביחס לסוגיית שיוויון בנטל, הציע היועץ המשפטי לממשלה להטיל על צה"ל לפעול לעידוד הגיוס מקרב הנשים הדתיות. הממשלה קיבלה את ההצעה ואישרה אותה להחלטה.

בישיבה היום עמד היועץ המשפטי לממשלה על הצורך כי בהצעת ההחלטה העוסקת ביישום הסדר השוויון בנטל בשירות הצבאי ובשוק העבודה, יקבע מפורשות, כבר בשלב זה, כי לקראת החלתה של חובת שירות צבאי על כלל תלמידי הישיבות, תיבחן מחדש שאלת הצורך בהארכת משך השירות הצבאי הפעיל במסלול ישיבות ההסדר, בשים לב לעקרון השוויון בין המשרתים בצה"ל.

”החל מהמועד בו תחול חובת גיוס לכלל הציבורים תיווצר פגיעה ברורה בעקרון השוויון כתוצאה מן הפער בין אורך השירות של שתי אוכלוסיות מרכזיות: 32 חודשי שירות לכלל הציבור לרבות תלמידי ישיבה חרדים לעומת 17 חודשי שירות פעיל לתלמידי ישיבות הלומדים ומשרתים במסלול ההסדר“, קבע היועץ שאמר כי ”על הגורמים שבאחריותם לגבש וליישם את המנגנונים והעקרונות של פרק התמריצים ואת ההוראות הקבועות בפרק האכיפה והבקרה, לפעול לביצוע תפקידיהם באופן שיאפשר, בכפוף למגבלות הדין, הפעלתם של כלים אפקטיביים אשר יוצרים הסתברות ממשית לגידול משמעותי בגיוס של תלמידי הישיבות לצה"ל ולשירות אזרחי ולהגברתו, מתוך ראיית הצורך בהגשמת ערך השוויון בנשיאה בנטל הצבאי“.