צה"ל יממן לימודי תואר ראשון לחיילים

בשלב ראשון יקבלו את המימון רק חיילים בעלי רקע 'מיוחד', בהמשך צפויה התכנית להתרחב בהדרגה. הרמטכ"ל: "זוהי הזדמנות להוקיר את פועלם של החיילים, חובתנו להבטיח שכל אחד מהם יקבל הזדמנות שווה עם שחרורו מהצבא״

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/11/16 12:00 א בחשון התשעז

צה"ל יממן לימודי תואר ראשון לחיילים
דובר צהל, צילום: דובר צהל

התגייסתם ביולי 2013 ואילך? לצה"ל יש בשורה משמחת עבורכם. לאחר שתשתחררו משירות סדיר, תזכו לקבל מימון מלא ללימודי תואר ראשון.

על פי תוכנית חדשה של צה"ל, שנקראת "ממדים ללימודים", מימון לימודים למסיימי שירות סדיר יחול בשלב ראשון על חיילים המשתייכים לאוכלוסיות מיוחדות, כמו למשל חיילים בודדים, עולים חדשים, בעלי רקע סוציו אקונומי נמוך וכדומה. בהמשך צפויה התכנית להתרחב לקבוצות נוספות, כל זאת בכפוף לשינויי חקיקה. תנאי הסף לקבלת המימון יהיו קבלה ללימודים באחד מהמוסדות המוכרים, מימון שנת לימודים אחת מכספי הפיקדון הצבאי וסיום שירות באופן מלא.

מי שיבחר ללמוד מקצועות בתחום ההנדסה או הרפואה, הנמשכים יותר משלוש ישנים, עתיד לקבל מימון לשנת לימודים נוספת. בצה"ל מתכוונים ליישם את התוכנית כבר משנת הלימודים הנוכחית וההערכה היא שבשנת 2017 יידרשו כ־27 מיליון שקלים לשם מימונה. בשנים הבאות יעלה הסכום לכ־200 מיליון שקלים בשנה, במידה ויוחלט על הרחבת התוכנית גם לתומכי לחימה וחיילים עורפיים, העלות תוכפל ותגיע ל־400 מיליון שקלים. על פי ההערכות, בשנה הקרובה צפויים כ־10,000 חיילים משוחררים ללמוד באמצעות התוכנית, ובתוך ארבע שנים ילמדו במסגרתה מדי שנה כ־40 אלף חיילים משוחררים.

הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, כתב אתמול באיגרת שפרסם כי "החל משנה זו, נעניק ללוחמים המשתחררים מלגת לימודים מלאה לרכישת השכלה, תואר או מקצוע, שתסלול בעבורם מסלול לצמיחה אישית, למימוש יעדיהם ולצעידה קדימה לעבר עתידם, אך בעיקר תסמל את ההערכה וההצדעה של החברה בישראל לבניה ולבנותיה הלוחמים. זוהי ההזדמנות שלנו להוקיר את פועלכם וחובתנו להבטיח שכל אחד מכם יקבל הזדמנות שווה עם שחרורו מהצבא״.