צה"ל יאריך את הצווים המנהליים נגד נוער הגבעות

בימים האחרונים הוציאו אלופי צה"ל הארכות לצווי ההגבלה המנהליים שהוטלו על צעירים יהודים. ארגון חוננו: "אנו עדים להחמרה ולאכיפה בררנית כנגד ציבור שלם"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 24/02/16 18:08 טו באדר א'

צה"ל יאריך את הצווים המנהליים נגד נוער הגבעות
shutterstock, צילום: shutterstock

המאבק של צה"ל והשב"כ בטרור היהודי עולה מדרגה, ובימים האחרונים הוציאו אלופי פיקוד העורף ומרכז, הארכות לצווים מנהליים שניתנו לצעירים יהודים, לאחר שתקופתם הסתיימה. הצווים הסתיימו לאחר שישה חודשים, ובצעד נדיר יחסית החליטו היום (ד') בצה"ל ובשב"כ להאריך את הצווים באופן גורף וללא אבחנה בין מקבלי הצווים.

בארגון חוננו מדווחים כי בימים האחרונים קיבלו לפחות שמונה צעירים הודעה על הכוונה להאריך את הצווים שהוצאו נגדם, בשלושה עד שישה חודשים נוספים. רובם כבר קיבלו את הצווים החדשים הכוללים הרחקות מיהודה ושומרון, מעצרי בית ליליים, ואיסורי יצירת קשר עם מספר אנשים.

יש לציין כי עד היום נדיר היה שצווים מנהליים מוארכים לאחר תום תקופת ההרחקה, ודאי שלא באופן "סיטונאי" וללא עריכת הבחנה בין מקבלי הצווים השונים.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו המסייע למקבלי הצווים אומר בתגובה כי הצווים פוגעים בזכויות הבסיסיות של העצורים: "הצווים המנהליים יוצאים ללא ראיות וללא משפט, פוגעים בצורה קשה ביותר בזכויות הבסיסיות של מקבל הצו וגורמות לניתוק ממקום המגורים, מוסדות החינוך, מקום העבודה ולעיתים גם בני המשפחה".

עוד הוסיף יאדו כי "בתקופה האחרונה אנחנו עדים להחמרה ביחס למקבלי הצווים, כאשר המערכת אטומה לחלוטין גם כאשר מדובר בבקשות הקשורות לרווחה וחינוך וגם כאשר מדובר בזכויות קטינים והמלצות שירות מבחן. מדובר באכיפה בררנית וסלקטיבית כנגד ציבור שלם, והדבר פסול וגורם לתחושות קשות בקרב ציבור זה".