צה"ל: חיילים יחוייבו להשתתף בטקסים ממלכתיים הכולל שירת נשים

מעדכון פקודת ´השילוב הראוי´ עולה כי מעתה יוכלו חיילים דתיים לבקש להשתחרר באירועים יחידתיים הכוללים שירת נשים. עם זאת בטקסים רשמיים של הצבא, כלל החיילים יחוייבו ליטול בהם חלק גם אם תופענה בו נשים

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/09/16 09:06 כג באלול התשעו

צה"ל: חיילים יחוייבו להשתתף בטקסים ממלכתיים הכולל שירת נשים
דובר צהל, צילום: דובר צהל

פקודת 'השילוב בראוי' עוברת מתיחת פנים. צה"ל החליט לרענן את הפקודה המסדירה את שירותם הצבאי המשותף של המגזרים השונים ובמיוחד שאת כללי השירות של נשים וגברים.

אחת ההחלטות הבולטות בפקודה החדשה, היא היכולת לחייב כל חייל לקחת חלק באירוע הכולל שירת נשים. עם זאת, באירועים יחידתיים, שבהם תופענה נשים, יוכלו חיילים לפנות בבקשת שחרור ממפקדיהם והם יוכלו, ע"פ שיקול דעתם, להחליט אם להענות לבקשה. בנוגע לשירות משותף של חיילים וחיילות באותה יחידה, יוכלו חיילים דתיים המשרתים בקבע, לבקש שלא להשתבץ ליחידה מעורבת. עוד נקבע, כי בעתות חירום, יידרש אישור אלוף לשכן חיילים וחיילות באותו מבנה. האישור המיוחד יהיה תקף לעד שבעה ימים, ותידרש במסגרתו הפרדה ברורה בין בנים ובנות.

יש לציין כי הפקודה לא חלה על גדוד הנח"ל החרדי, שמתנהל לפי פקודות ונהלים נפרדים ומיוחדים. עם זאת, מעתה לא יוקמו גדודים חרדיים נוספים והחטיבות הסדירות ישתלבו בהם עד לרמת הפלוגה. המתכונת הזאת כבר פועלת בחטיבת גבעתי ועתידה להתחיל ולפעול בקרוב גם בחטיבת הצנחנים.