צביעות: יו"ר שדולת השקיפות, סתיו שפיר מסרבת להגיד לאילו עמותות היא תורמת

סתיו שפיר, שבנתה את דמותה הפרלמנטרית על נושאים חברתיים ובעיקר על שקיפות, ונגררה מוועדת כספים על ידי הסדרנים כי טענה שמסתירים דברים, מסרבת להגיד לאילו עמותות היא תורמת את התוספת בשכר הח"כים עליה לא ויתרה. הסיבה: "מתן בסתר"

חדשות כיפה משה מאירסדורף 20/12/16 16:55 כ בכסלו התשעז

צביעות: יו"ר שדולת השקיפות, סתיו שפיר מסרבת להגיד לאילו עמותות היא תורמת
דוברות סתיו שפיר, צילום: דוברות סתיו שפיר

ח"כ סתיו שפיר, משמשת כיו"ר השדולה למען שקיפות בכנסת או בשמה המלא: "יושבת-ראש ועדה מיוחדת ליישום הנגשת המידע הממשלתי ועקרונות שקיפותו לציבור".

למרות השם המחייב, והדיונים הרבים שהיא עורכת בוועדה ובו היא דורשת שקיפות בתהליכים ובתקציבים בכל נושא היא בוחרת, כשהדבר מגיע אליה היא מתחמקת.

העיתונאית סתיו שפי ערכה איתה ראיון טלפוני, ובו שאלה אותה לאילו עמותות היא תורמת את התוספת בשכר הח"כים כפי שנוהגים מספר ח"כים. סתיו שפיר הסכימה להגיד שמדובר בסיוע לאנשים עם מוגבלות ובדיור ציבורי. כשנשאלה לאיזה עמותות בדיוק מועברת התרומה ענתה שפיר: "אני לא חושבת שזה ראוי שחברי כנסת יתרמו וידווחו לאיזה עמותות הם תורמים או מעבירים כספים שלא תיווצר מראית עין או של איזה שהוא קשר או תלות".

לקראת סוף הראיון תרמה שפיר הסבר נוסף: "אני מאמינה שתרומות צריך לתת בסתר. לא חשבתי שאנחנו צריכים להתרברב בכלל בעובדה שאנחנו תורמים למשהו, מה פתאום? מי שתורם צריך לעשות את זה באופן צנוע".

וכך, בראיון של 5 דקות חשפה שפיר את הסטנדרטים הכפולים בהם היא נוהגת. צריך להזכיר, שכל מטרת השקיפות וחשיפת הקשר בין ח"כים לעמותות היא בדיוק כדי שלא תיווצר מראית עין של תלות. אם סתיו שפיר רוצה להוכיח שאין קשר מיוחד בינה לבין עמותה שעוזרת לדיור ציבורי עצם העובדה שהיא מסתירה את שם העמותה, היא זו שיוצרת את אותה מראית עין ממנה חוששת כל כך שפיר.

<[embed]

]