פתרון לחטיפות? סיסמה סודית לטרמפים

הרב אליקים לבנון מציע לגבש שאלה ותשובה סודית המבוססות על המקורות היהודיים, כאמצעי לוודא שהנהגים אינם מחבלים ולצמצם את הסיכון בנסיעה בטרמפים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/06/14 11:05 יט בסיון התשעד

פתרון לחטיפות? סיסמה סודית לטרמפים
Shutterstock, צילום: Shutterstock

בשנות האינתיפאדה השנייה, המעטים שנסעו בטרמפים נהגו לשאול את הנהג, והוא את הנוסעים בתורו, מהי פרשת השבוע, זאת על מנת לוודא שלא מדובר במחבל מחופש לאדם דתי. עם זאת, במהלך השנים נוהג זה התעמעם ונעלם.

בימים אלו, על רקע חטיפתם של שלושת הנערים מגוש עציון, מנסים ביהודה ושומרון לגבש פתרונות לנסיעה בטוחה בטרמפים. בין היתר מעודדים התושבים את הנוסעים לתפוס את הטרמפים מתוך היישובים ולא לעמוד בטרמפיאדות בכבישים החיצוניים.

בנוסף, יוזמים ביישובים ובמוסדות הלימודים השונים רשימות טרמפים, בעזרת קבוצות וואטסאפ שונות ואפילו בעזרת הפייסבוק. כך, באוניברסיטת אריאל, פעילה קבוצת פייסבוק כבר מספר שנים המתווכת בין הנהג לטרמפיסט. אומנם הקבוצה לא חדשה, אך כמות המשתמשים בקבוצה זינקה באופן דרמטי בימים האחרונים.

הרב אליקים לבנון, רב השומרון, מציע פיתרון דומה לשאלת פרשת השבוע בעליה לטרמפ. על פי ההצעה, יגובש נוהל קבוע וסודי של שאלה ותשובה בין טרמפיסטים לבין הנהגים לפני העליה לרכב.

כך, טרמפיסט ישאל את הנהג שאלה ישיב לו תשובה שסוכמה מראש. על פי ההצעה השאלות והתשובות יתבססו על המקורות היהודיים, כדי למנוע מצב בו מחבל מחופש למתיישב ישטה בטרמפיסטים.