פתיחת שנת הלימודים ביו"ש: עלייה במספר תלמידי כיתות א'

למעלה מ-100,00 תלמידים פתחו הבוקר את שנת הלימודים ביהודה ושומרון, מתוכם כ-7,500 תלמידי כיתות א' - 600 תלמידים יותר מהשנה שעברה

חדשות כיפה אורי פולק 01/09/11 11:13 ב באלול התשעא

פתיחת שנת הלימודים ביו"ש: עלייה במספר תלמידי כיתות א'
אילוסטרציה US Army Africa-cc-by, צילום: אילוסטרציה US Army Africa-cc-by

שנת הלימודים תשע"ב נפתחה גם הבוקר (ה') גם במוסדות החינוך ברחבי יהודה ושומרון, כשלמעלה מ-100,000 תלמידים חבשו את ספסלי הגנים, בתי הספר, הישיבות והאולפנות.

במועצת יש"ע העריכו הבוקר כי השנה ילמדו בבתי הספר היסודיים באזור למעלה מ-51 אלף תלמידים, לעומת 46 אלף בשנה שעברה. אל כיתה א' צעדו הבוקר כ-7,500 תלמידים, שהם 600 תלמידים יותר מאשתקד.

במועצה טוענים כי "על השמחה שבהתפתחות מערכת החינוך מעיבה העובדה כי רבים מהתלמידים נאלצים לחזור לבתים קטנים וצפופים שאינם מתאימים לאכלוס משפחה מרובת ילדים. זאת משום שממשלת ישראל אינה מאפשרת בניה טבעית ברחבי יהודה ושומרון מזה כמה שנים. על הממשלה לבטל את גזירת ההקפאה ולמלא את חובתה המוסרית כלפי התלמידים ומשפחותיהם".

במקביל לפתיחת כלל מוסדות החינוך, מציינים היום ביש"ע גם את מיזמי החינוך הרבים המשולבים במערכת החינוך ביהודה ושומרון, ביניהם גם פרויקט שילובן של תלמידות בני העדה האתיופית באולפנת להב"ה שבקדומים, כשהשנה גדל מספרן מ-120 בנות ל-140 תלמידות. מטרת המיזם היא להכשיר את התלמידות במסלולים מורחבים לבגרות, אותן הן מסיימות לעתים אפילו בהצטיינות יתירה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן