פתח תקווה: כיתות א' לא ייפתחו בממ"ד "נר עציון"

זאת בהמשך להחלטת שר החינוך, גדעון סער, שהנחה את כלל מנהלי המחוזות לפעול לסגירת מוסדות חינוך בהם מרבית התלמידים הם בני העדה האתיופית

חדשות כיפה אורי פולק 30/08/11 18:04 ל באב התשעא

פתח תקווה: כיתות א' לא ייפתחו בממ"ד "נר עציון"
ajari-cc-by, צילום: ajari-cc-by

בשנת הלימודים הקרובה שתפתח השבוע, לא ייפתחו כיתות א' בבית הספר הדתי "נר עציון" אשר בפתח תקווה - זאת בהמשך להחלטת שר החינוך גדעון סער, אשר הנחה השבוע את מנהלי המחוזות במשרד החינוך לפעולה מיידית וארוכת טווח, כדי לסגור מוסדות חינוך אשר מרבית תלמידיהם הם בני העדה האתיופית.

על פי התוכנית המתגבשת ייסגרו השנה 17 בתי ספר בהם שיעור התלמידים האתיופים עולה על 70%. כאמור, בית הספר "נר עציון" יהיה בית הספר הראשון בו יושמה החלטת שר החינוך, החל משנת הלימודים הקרובה.

הורי בית הספר קיימו אמש כינוס בו החליטו להשבית את הלימודים השבוע, במחאה על ההחלטה לסגור את בית הספר בהדרגה - ולא במהלך מיידי. דניאל אוריה, יו"ר מטה יוצאי אתיופיה בפתח תקווה, אמר כי "נשבית את הפעילות במוסד החינוכי עד שיימצא פתרון". אוריה מחה על כך שההחלטה התקבלה מבלי להתחשב בשיבוצם של התלמידים, בעוד חלק גדול מהם נותרו ללא שום פתרון, באין בית ספר המעוניין לקלוט אותם.

הרב שי פירון, ראש הישיבה התיכונית בפתח תקווה ומנכ"ל תנועת "הכל חינוך", אמר היום לעיתון "הארץ" כי "מדובר בבית ספר אזורי ורק הגיוני שתלמידי הסביבה ילמדו בו, הבעיה היא שהמדינה ריכזה את יוצאי העדה במקום אחד. קבוצת משפחות שמנסה לעבור לשכונה ולהשתלב בקהילה, אינה מצליחה לעשות זאת, מכיוון שמשרד השיכון טוען כי הן אינן זכאיות לדיור במקום". לדבריו, הפתרון האידיאלי איננו סגירת בית הספר ופיזור התלמידים אלא הכנסת משפחות אשר אינן נמנות על העדה האתיופית לאותה שכונת המגורים אליה משתייכים תלמידי בית הספר.